کمبود نقدینگی و تکنولوژی روز ، ارج را به تعطیلی کشانده است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت:عدم حمایت از تولید داخل کارخانه های کشور را یکی پس از دیگری به تعطیلی می کشاند.

محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت کارخانه ارج تصریح کرد:این کارخانه حدود 10 سال است که به دلیل مشکلات متعدد مالی و کمبود نقدینگی با توقف تولید مواجه شده ودر شرف تعطیلی قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته تنها یک نوع کولرآبی 13 هزار در این کارخانه تولید می شده که آن هم متناسب با سفارش مشتری صورت می گرفت.

طحان پور اظهار داشت:طی این مدت برخی شرکت های خارجی خواستار خرید کارخانه بودند اما پس از بازدید به دلیل فرسودگی ماشین آلات و خط تولید منصرف شدند.


وی ادامه داد: در حال حاضر بانک ملی شرکت ارج را به عنوان مطالبه خود برداشته و مدیرت این شرکت دولتی شده است.

طحان پور  گفت:عدم ارتقای تولید ملی و به روز نشدن تکنولوژی سبب خروج تولیدات داخلی  از بازار رقابت می شود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطرنشان کرد:همچنین عدم حمایت مردم از تولیدکننده داخلی و نخریدن جنس ایرانی ،نیز مشکلاتی نقدینگی در بخش تولید را تشدید می کند که در نهایت ورشکستگی کارخانه ها را به دنبال دارد و ادامه این روند سبب می شود شرکت ارج نیز به سرنوشت تلخ شرکت آزمایش دچار شود .

طحان پور با اشاره به تشکیل کمپین سوگواری مردم در خصوص تعطیلی ارج گفت:زمانی که باید مصرف کننده با خرید کالای ایرانی از تولید داخل حمایت کند اما تمایل به خرید جنس خارجی دارد باید در سوگ صنایع داخلی نشست.

انتهای پیام /





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
خیلی متاثر شدم ولی با مدل اقتصاد و نحوه نگرش به اقتصاد و تولید و برنامه ریزی و مدیریت موجود ، بیشتر از این نباید انتظار داشته باشیم !
آخرین اخبار