باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

چند تک تیرانداز افتتاحیه "یورو 2016 " را پوشش می دهند؟ + تصاویر

"الیزه" تدابیر امنیتی شدیدی را برای پوشش مسابقات "یورو 2016" در نظر گرفته است.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بازی های جام ملت های اروپا (یورو 2016) از امروز در گروه های مختلف پیگیری می شود و فرانسه میزبان این بازی هاست.


**تدابیر امنیتی پاریس برای مسابقات جام ملت های اروپا

پاریس در سال 2015 خاطرات چندان خوشی از اقدامات تروریست ها نداشته و در این زمینه تلاش می کند تا تدابیر امنیتی را در سراسر این کشور به صورت ویژه ای تشدید کند و لذا اقداماتی را در این پروسه انجام داده است.


چند تک تیرانداز افتتاحیه


اقدامات تروریستی سال 2015 میلادی در فرانسه باعث شد تا ظنین ها درباره احتمال حمله تروریست های تکفیری داعش به بازی های "یورو 2016" افزایش یابد و پلیس فرانسه امنیت استادیوم های ورزشی را افزایش داده است.

شبکه خبری  العالم گزارش داد: "اولین بازی بین تیم های ملی فوتبال فرانسه و رومانی در استادیوم " اِستاد دو فرانس " در "پاریس"  پایتخت فرانسه برگزار خواهد شد" . بازی تیم میزبان به اندازه ای مهم است که فرانسوی ها صدها نیروی امنیتی را فقط برای تامین امنیت بازی افتتاحیه مستقر کرده اند.

چند تک تیرانداز افتتاحیه


شبکه ورزشی بی این اسپورتس اعلام کرد : مقامات امنیتی فرانسه تصمیم گرفته اند که تک تیراندازها را در اطراف استادیوم محل بازی مستقر کنند و 2 هزار نیروی امنیتی نیز برای تأمین امنیت تماشاچیان بازی تیم های ملی فرانسه و رومانی در داخل و خارج استادیوم مستقر خواهند شد.



مقامات امنیتی  فرانسه همچنین نیروهای امنیتی بسیاری را در مسیرهای منتهی به برج ایفل و منطقه فان زون در مرکز پاریس مستقر کرده اند تا مانع وقوع هر گونه حمله تروریستی احتمالی شوند. گزارش ها حاکی از آن است که داعش به یک گروه تروریستی دستور داده تا رقابت های فوتبال یورو 2016 در فرانسه را هدف قرار دهند.

 
"محمد ابرینی" که به دلیل دست داشتن در حملات ماه نوامبر پاریس و انفجارهای ماه گذشته بروکسل ، چند ماه پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده،  در مورد وجود چنین تهدیدی برای این رویداد ورزشی به پلیس مطالبی را گفته است. 

نشریه اشپیگل گزارش داد: مقامات امنیتی آلمان خطر بزرگ یک حمله تروریستی را گوشزد کردند. به گفته این مقامات امنیتی, اخیرا یک سخنگوی گروه تروریستی داعش, حامیان خود در غرب را به حملات تروریستی در ماه رمضان ترغیب کرده است.

بنا به این گزارش محرمانه، این که جام ملت های اروپا در ماه رمضان شروع شده است از حساسیت ویژه ای برخوردار است و می تواند به عنوان یک انگیزه برای حملات تروریستی محسوب شود. اداره فدرال جنایی آلمان در تحلیلی در رابطه با خطر جام ملت های اروپا تاکید کرده است که هر زمان بایستی منتظر یک حمله تک نفره و یا گروهی مانند حملات سال گذشته در پاریس باشیم.
 

**نظر روزنامه لیبراسیون درباره "محمد ابرینی"

روزنامه لیبراسیون این مطلب را گزارش داد و منبع خبر افزود: اگر اظهارات ابرینی درست باشد این واقعیت را تایید می کند که بلژیک یک پایگاه عملیاتی است که باید با دقت و شدت بیشتری مورد بازرسی قرار بگیرد.شبکه های تروریستی در حداقل 10 سال گذشته در آنجا با هم دیدار می کنند.     در 13 نوامبر سال گذشته، 130 نفر در حملات تروریستی پاریس کشته شدند، که یکی از این حملات در جریان بازی دوستانه بین فرانسه و آلمان رخ داد.

چند تک تیرانداز افتتاحیه
البته 24 ساعت قبل از شروع مسابقات "یورو 2016" رسانه های غربی و به خصوص خبرگزاری های انگلیسی به شدت از حملات  احتمالی تروریست های داعش ابراز نگرانی کرده اند و خواهان افزایش تدابیر امنیتی در فرانسه بودند.

هر چند که تهدیدات داعش تاکنون در حد لفاظی بوده، اما امکان حمله تروریست های تکفیری به مسابقات "یورو 2016" در صورت تعلل پلیس فرانسه محتمل است و افزایش تدابیر امنیتی ، احتمال این حملات را کاهش خواهد داد.


گزارش از محمد زرچینی

 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
ازماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
اقایون محترم چرا اخه اینقد خودتونو به اب و اتیش میزنید تا پاریسو ناامن جلوه بدید حته اگه بمب اتم وسط ورزشگاه ریخته بشه باز مسابقات برگزار میشنننننننننننننننننننننننننننننننننن
آخرین اخبار