توان داخلی را در کنار شرکت‌های خارجی نادیده نگیرید

نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی معتقدند مسولان کشور بایستی در اجرای انعقاد قرارداد با شرکتهای خارجی ظرفیتهای داخلی را در صنعت کشتیرانی مدنظر قرار دهند تا حق سازندگان داخلی ضایع نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از بخشهای مهم در توسعه صنایع دریایی کشور، توسعه زیرساخت‌های صنعت تعمیر و ساخت کشتی است. صنعت کشتی‌سازی همچون خودروسازی جزو ضنایع مادر شناخته می‌شود و هرگونه پیشرفت در این صنعت می‌تواند همزمان صنایع وابسته در کشور از قبیل فولاد، ماشین‌آلات و سازندگان قطعات را فعال نمایند ضمن ایجاد اشتغال زمینه ساز پیشرفت و ورود تکنولوژی نوین در صنایع گردد.

احمد آریایی نژاد نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی درخصوص توان متخصصان داخلی در ساخت کشتی در کشور گفت: هم‌اکنون کشور توان ساخت و تعمیر کشتی را دارد به گونه‌ای که در کنار ساخت تجهیزات  تولیدات مازاد داخلی به کشورهای منطقه صادر می‌شود. 

وی تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت ایران قدرت ساخت تجهیزات تمام صنایع کلیدی را دارد تا جاییکه در عرض چند ماه قطعات پیشرفت را تولید و صادر کردند. 

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید در کنار این توانمندی بستر را برای عرصه رقابت بین شرکتهای داخلی و خارجی را فراهم سازد تا علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده بیشتر را نصیب کشور نماید.

آریایی‌نژاد افزود: مسولان کشور بایستی در اجرای انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی ظرفیتهای داخلی را مدنظر قرار دهد تا حق سازندگان داخلی ضایع نشود.

ضرورت حمایت از سازندگان داخلی

رسول خضری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت کشتیرانی اظهار داشت: صنعت کشتی‌سازی همپای کشورهای خارجی همچنان روند توسعه ساخت و تعمیر و نگهداری را در ستور کار خود قرار داده است به طوری که وضعیت این صنعت نسبت به سایر صنایع (ریلی، هوایی، ترافیک و جاده ای) بهتر است.

وی در ادامه با تاکید براینکه باید اقدامات آماده سازی در زیرساخت های حمل و نقل صورت گیرد گفت: هم‌اکنون در حوزه های تجاری که شامل هوایی و ریلی است توسعه چندانی نداشتیم و هنوز بطور کامل نتوانستیم دراین بخش رشد چندانی را کسب کنیم چرا که سالیان سال، هنوز این بخش مورد بی مهری قرار گرفته است.

خضری در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه کشور ما از نظر وضعیت ساخت کشتی نسبت به سایر کشورها این توانایی و استعداد را دارد که بتواند در حوزه صادرات فعالیت نماید که این امر به  حمایت مسولان بستگی دارد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآورشد: باید تمهیدات مناسبی درخصوص حمایت از سازندگان داخلی انجام شود تا تولیدکنندگان قطعات کشتیرانی با انگیزه بیشتر وارد عرصه فعالیت در این حوزه شوند .

خضری در ادامه اظهار کرد: نخستین آیتم، توسعه همه جانبه درخصوص وضعیت ریلی، هوایی و، ترافیکی و کشتیرانی است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار