ارائه خدمات به 586 نفتکش در جزیره خارک

586 نفتکش طی یک سال گذشته میلادی در جزیره خارک خدمات دریافت کرده‌اند.

ارائه خدمات به 586 نفتکش در جزیره خارک
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس منطقه عملیاتی خارک شرکت ملی نفتکش ایران گفت: از ابتدای آوریل سال گذشته میلادی تا پایان مارس امسال به حدود 586 فروند کشتی حمل نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گازبر از طریق دفتر منطقه خارک خدمات ارائه شده است.

علی شاه‎مرادی مهمترین برنامه آینده منطقه عملیاتی شرکت ملی نفتکش ایران را در خارک بهسازی و ارتقای امکانات آن دانست و افزود: اسکله‌های جزیره خارک در شرایط کنونی و با وجود افزایش صادرات نفت پاسخگوی نیازهای تخلیه و بارگیری نفتکش‌هاست.

وی به افزایش صادرات نفت ایران و امکانات جزیره خارک در زمینه پهلودهی به کشتی‎های نفتکش اشاره کرد و گفت: با اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه، صادرات نفت ایران هم افزایش یافته است.

رئیس منطقه عملیاتی خارک شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که در زمان حاضر کشتی‌هایی با ظرفیت 350 هزار تن در اسکله‌ها پهلودهی و بارگیری می‌شوند، افزود: اکنون هشت فروند کشتی به طور همزمان می‌توانند در اسکله‌های بارگیری نفت خام در خارک پهلوگیری کنند.

شاه‎مرادی درباره بازگشت ناوگان نفتکش ایران به بازار اروپا نیزگفت: برای بازگشت به بازارهای اروپا تمهیدات لازم اندیشیده شده که در این زمینه به روزکردن استانداردهای ایمنی و فنی ناوگان مدنظر بوده است.

اسکله‌های خارک از سال 1339 به بهره‌برداری رسیده‌ و پس از آن نیز توسعه یافت به صورتی که هم اکنون اسکله‌تی (جهت تخلیه و بارگیری نفت‎خام و فرآورده‎ها) و آذرپاد (بارگیری نفت خام) و اسکله‌های پتروشیمی (بارگیری محصولات پتروشیمی و گاز مایع) در حال بهره‌برداری هستند.

گفتنی است جزیره خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از 90 درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.

انتهای پیام / ش

برچسب ها: نفتکش ، خارگ ، بوشهر ، بارگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.