قم؛

همکاری مسجد جمکران و آستان احمدی برای توسعه کتابخانه تخصصی

رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد جمکران گفت: تفاهم‌نامه‌ای با مرکز پژوهش‌ها و موزه آستان احمدی و محمدی(شاهچراغ) داشتیم تا در توسعه کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

همکاری مسجد جمکران و آستان احمدی برای توسعه کتابخانه تخصصی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، دکتر سید مجید امامی با اشاره به تعامل صورت گرفته با مرکز پژوهش‌ها و موزه آستان احمدی و محمدی(شاهچراغ)، اظهار کرد: قدمت کتابخانه تخصصی شاهچراغ شیراز بیش از 100 سال است و در پنج سال اخیر کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد این آستان پیشرفته‌تر و وسیع‌تر، حتی در طراز بین المللی شده است و بیش از دو هزار نسخه خطی و صدها سند قدیمی در آن نگهداری می‌شود که این ظرفیت عظیم فرصت مهمی را برای تعامل بین مسجد مقدس جمکران با آستان احمد بن موسی(علیه السلام) فراهم کرده است.

وی با اشاره به بازدید از کتابخانه تخصصی، مرکز پژوهش‌ها و موزه آستان احمدی و محمدی(شاهچراغ) عنوان کرد: طی این بازدید مقرر شد مرکز پژوهش‌ها، کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد آستان احمدی و محمدی در قالب تفاهم‌نامه‌ای در خصوص انتقال فرصت، امکانات و تجارب با مسجد مقدس جمکران همکاری داشته باشد.

 رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مرکز پژوهش‌های آستان احمدی، موزه شاهچراغ را نیز پشتیبانی می‌کند و با تجاربی که آستان احمد بن موسی(علیه السلام) در توسعه موزه و فضای کتابخانه‌ای دارد مقرر شد تعاملی در استفاده از آثار و اسناد این آستان که به صورت دیجیتالی درآمده با مسجد مقدس جمکران به وجود آید.

امامی تصریح کرد: در این دیدار، رئیس کتابخانه، مرکز پژوهش‌ها و معاون پژوهشی و فناوری آستان احمدی آمادگی خود را برای استفاده از تجارب مسجد مقدس جمکران در توسعه کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد اعلام کردند.

وی یادآور شد: همچنین در این دیدار مقرر شد ما از فرصت‌های مرکز پژوهش‌های آستان احمدی در برگزاری همایش‌ها، میز گردها و سفرهای علمی و تبلیغاتی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار