نماینده فیروز آباد گفت: برنامه های وزارت نفت باید بر پایه اقتصاد مقاومتی بوده و توسعه ملی را مد نظر قرار دهد.

برنامه‌های وزارت نفت بایددر چارچوب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی باشد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش کرم پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند پس از گزارش وزیر نفت اظهار داشت: صنعت نفت ایران با صد سال قدمت تاریخی به عنوان پشتوانه اقتصاد ملی تا کنون نتوانسته است اقتصاد توسعه یافته متنوع وشکوفایی را برای سرزمینمان به ارمغان بیاورد.

وی افزود: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری وتلاشهای دولتهای مختلف وابستگی اقتصاد تک محصولی ادامه دارد اما واقعیت این است که توسعه اقتصاد ملی و رهایی از وابستگی جز از توسعه صنعت نفت و بهره گیری از مواهب آن میسر نیست.

کرم پور حقیقی تاکید کرد: در این راستا دولت سکان این وزارتخانه را به فردی مجرب و کارکشته سپرده است که انتظار می رود علیرغم تحریمهای ظالمانه شاهد موفقیت های چشمگیر این وزرات خانه به ویژه توسعه میدان گازی پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید به بیش از 100 میلیون مترمکعب باشیم.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه این میزان ارقام تمام ظرفیت نفت برای توسعه ملی نیست تصریح کرد: در حال حاضر دوران پسا برجام زمینه گسترش فعالیتهای این صنعت را بیش از پیش مهیا کرده است و می طلبد رابطه ای شفاف و متعهدانه میان مجلس و وزرات نفت برقرار شود.

کرم پور حقیقی تاکید کرد: یکی از ابهامات جدی این وزارتخانه در بخش های بالادستی شرکتهای نفتی است و همچنین اصلاح ساختار و تلاش برای توسعه قراردادهای جدید نفتی و توسعه میادین جدید باید مورد اولویت قرار گیرد.

نماینده مجلس خاطر نشان کرد: برنامه های وزارت نفت در چارچوب سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی باشد و با درک شرایط اقتصادی کشور توسعه ملی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، کرم پور ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار