چابهار

چابهار در قرن 21 از بنادر مهم جهانی خواهد شد

رئیس آکادمی علوم اجتماعی شانگهای کشور چین گفت: چابهار یکی از مناطق راهبردی در قرن 21 از بنادر مهم جهانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛پروفسور «وانگ ژان» در دیدار با هیات مدیره، مدیران منطقه آزاد چابهار و شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران افزود: دولت چین به ما ماموریت داده تا فرصت های سرمایه گذاری در سراسر جهان را با سفرهای متعدد بررسی و برای سرمایه گذاری به دولت و بخش خصوصی چین ارایه کنیم.

معاون کنگره ملی خلق چین و مشاور رئیس جمهوری چین ادامه داد: اطلاعات خوبی در این سفر یک روزه به چابهار بدست آوریم که امیدواریم همکاری های مشترک توسعه و زمینه سرمایه گذاری های چین در این شهرستان بیشتر شود.

«وانگ ژان» خاطرنشان کرد: انجام کارهای مطالعاتی یکی از اهداف اصلی سفر به ایران و چابهار است تا بدانیم در کدام شهر و منطقه و در چه طرحها و زمینه هایی فرصت سرمایه گذاری وجود دارد.

پیمان فروزش عضو هیات مدیره و قائم مقام سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: این شهرستان یکی از نقاط مهم راهبردی در منطقه است که از طریق دریای عمان، کشورهای آسیای میانه و افغانستان را به آبهای آزاد متصل می کند.

مجتبی اسدی مدیر صنایع سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: منطقه آزاد این شهرستان در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار در سال 1372 راه اندازی شده است که شش هزار و500 هکتار آن برای استقرار صنایع سنگین در زمینه های صنایع شیمایی، پتروشیمی، فولاد و غیره اختصاص دارد.

محمدرضا موثقی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نگین توسعه مکران نیز گفت: شهرک پتروشیمی مکران در زمینی به مساحت هزار و 200 هکتار در حال اجراست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار