واکنش مجازی مسئولان شهری در پی انتشار تصاویر قطع درختان؛

شهرداری: تمام درختان قطع شده خشک بودند/حقانی: امروز قتل عام درختان ساده نیست

با انتشار خبر قطع 7 درخت چنار در خیابان ولیعصر، شهرداری تهران و شورای شهر در فضای مجازی به آن واکنش نشان دادند.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته خبر قطع 7 درخت چنار در خیابان ولیعصر رسانه ای شد که البته برای مردم شهر تهران تازگی ندارد .

در پی انتشار این خبر تاکید و تکذیب آن ازسوی مسئولان شهری به فضای مجازی رسید.

 محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهراتن در واکنش به این خبر در صفحه مجازی منتسب به خود نوشت:خبر قطع درختان وليعصر را ده ها نفر با تماس جويا شدند كه اين اتفاق را تائيد ميكنم يا خير؟

به همه ي دوستان و خبرنگاران عزيز قول دادم بازديد حضوري انجام دهم و گزارش كارشناسي ارائه دهم،فارغ از خشك بودن يا نبودن درخت كه امري كارشناسي است آنچه كه مرا متحير كرد اين توفيق اجتماعي براي حساسيت مردم به محيط زيست است،اين بزرگترين پيروزي براي شهروندان ما است، روزگاري كسي حساسيت به قطع درختان نداشت اما امروز ديگر قتل عام درختان ساده نيست و مردم هوشيار با هر وسيله اي با اين عمل زشت مقابله مي كنند.

شهرداری: تمام درختان قطع شده خشک بودند/حقانی:نمی توانم در این خصوص نظر بدهم

در واکنش حقانی به انتشار خبرقطع در ختان در خیابان ولیعصر شهرداری تهران نیز دست به اقدامی مشابه زد و برای این خبر در فضای مجازی بیانیه صادر کرد.

در صفحه مجازی منتسب به شهرداری تهران آمده است: روز گذشته خبر و تصاویری با عنوان قطع درختان خیابان حضرت ولی‌عصر ـ عجّل‌الله تعالی  فرجه شریف در فضای مجازی منتشر و توسّط گروه‌های مختلف خبری باز نشر شد که با اطّلاعات اشتباه و جهت‌گیری همراه بود.
 در رابطه با موضوع مطرح‌شده لازم به توضیح است که مطابق قانون (*)، شهرداری تهران می‌تواند نسبت به پاک‌سازی و حذف درختان خشک‌شده‌ی معابر که احتمال خطر جانی و مالی و یا احتمال سرایت آفت به درختان دیگر دارد، ‌اقدام کرده و در مقابل نهال غرس کند.

از این ‌رو، تعدادی از درختان خیابان حضرت ولی‌عصر ـ عجّل‌الله فرجه شریف ـ که به دلیل کهولت سن، آفت کرم چوب‌خوار و کج شدن، احتمال سقوط تنه‌ی خشک درخت در معبر وجود داشت و با توجّه به حجم تردّد عابر پیاده، بسیار خطرناک برآورد می‌شد، مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت و پس از رأی کمیسیون مادّه‌ی ۷ مرکّب از نماینده‌ی فنّی شهردار تهران، نماینده‌ی شورای اسلامی شهر تهران و رییس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، نسبت به قطع آن‌ها و کاشت درختان جدید و جایگزین اقدام شد. لازم به ذکر است که بنابر تصریح قانونی، در مسیر خیابان حضرت ولی‌عصر ـ عجّل‌الله فرجه ـ تاکنون ۲۰۰۰ اصله درخت چنار کاشته شده است و بنا به گفته‌ی مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، ۲۰۰۰ اصله درخت چنار دیگر نیز در پاییز امسال در مسیر این خیابان کاشته می‌شود.

شهرداری: تمام درختان قطع شده خشک بودند/حقانی:نمی توانم در این خصوص نظر بدهم

(*) آیین‌نامه‌ی قانون «اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، مصوّب سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب»، مصوّب ۱۳۸۸/۰۵/۱۳ مجمع تشخیص مصلت نظام

مادّه‌ی ۵:

الف :برای قطع و جابجایی هرگونه درخت در معابر و اماکن عمومی، دولتی و خصوصی واقع در محدوده و حریم شهر، با درخواست مالکین، متولّیان، متصدّیان و اشخاص مسؤول این اماکن، در موارد زیر پس از تصویب کمیسیون موضوع مادّه‌ی ۷ این آیین‌نامه، شهرداری مکلّف به صدور مجوّز می‌باشد:

ب: درختی که به علّت آفت‌زدگی، بیماری، انگل و یا علل غیرعمد دیگر خشک شده و یا احتمال سرایت آفت و بیماری از آن به دیگر درختان وگیاهان وجود داشته باشد و یا احتمال سقوط آن برود که در این صورت باید به جای آن‌ها نهال به میزان دو برابر محیط بن درخت غرس شود. (مطابق تبصره‌ی ۲ انجام شود)
ج: درخت در محلّ احداث ساختمان و یا مسیر راه، کانال و مجاری آب، خطوط انتقال برق، لوله‌کشی نفت، گاز، تلفن و نظایر آن قرار گرفته باشد و یا به هر نوعی مانع از اجرای طرح‌های عمرانی و عمومی باشد.
د) درخت واقع در معابر و یا میادین مانع عبور و مرور طبیعی باشد و یا وجود آن برای مالکین و ساکنین مزاحمت ایجاد کرده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار