بی‌بی‌سی گزارش داد:

گرایش جوانان به شبکه‌های اجتماعی برای آگاهی از اخبار به جای تلویزیون

بی‌بی‌سی در گزارشی به تحلیل میزان مراجعه جوانان به رسانه‌های اجتماعی برای آگاهی از اخبار جهان خبر داد.

 جوانان برای یافتن خبر بیش از تلویزیون به رسانه‌های اجتماعی رجوع می‌کنند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، دختران و پسران جوان برای آگاهی از اخبار بیش از تلویزیون به رسانه‌های اجتماعی رجوع می‌کنند. بنابر مطالعات انجام شده که افراد 18 تا 24 ساله را شامل می‌شود، 28 درصد رسانه‌های اجتماعی و 24 درصد تلویزیون را منبع خبری خود اعلام کرده‌اند.

موسسه رویترز برای مطالعه تحقیقات روزنامه‌نگاری اعلام کرد 51 درصد افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، از رسانه اجتماعی به عنوان منبع خبری استفاده می‌کنند. این روند و دسترسی گسترده افراد به موبایل باعث شده روش‌های سنتی برای دستیابی به اخبار کمرنگ شوند.

این تحقیق شامل 50 هزار نفر می‌شود که 2 هزار نفر آنها انگلیسی هستند.

این روند پیامدهای جدی برای خبرگزاری‌ها و ناشران در پی خواهد داشت.  براساس این گزارش رسانه‌های قدیمی‌تر به راحتی نمی‌توانند راهی برای ورود به بخش آنلاین پیدا کنند.

در یک سال گذشته کمتراز 10 درصد از کشورهای انگلیسی زبان برای دریافت خبرهای آنلاین هزینه پرداخت کرده‌اند. درنتیجه تبلیغات یکی از تجارت‌های پایدار رسانه‌ها است و توقف آن به ادامه حیات خبرگزاری‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

تحقیق مذکور نشان می‌دهد، شبکه اجتماعی فیس‌بوک یک منبع متداول برای رصد اخبار است. تقریباً 44 درصد افراد شرکت کننده در تحقیق برای خواندن یا به اشتراک گذاشتن اخبار از فیس‌بوک استفاده می‌کنند. 19 درصد از «یوتیوب» و 10 درصد هم از «توییتر» استفاده می‌کنند. 4 درصد در آمریکا و 3 درصد در انگلیس از «اپل نیوز» استفاده می‌کنند. این در حالیست که اپلیکیشن «اسنپ‌چت» تنها مورد استفاده یک درصد از کاربران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار