اختصاص بودجه بیشتر به مناطق محروم،خواسته ی نمایندگان خراسان جنوبی

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت:اختصاص بودجه بیشتر به مناطق محروم از خواسته ی نمایندگان استان است.

اختصاص بودجه بیشتر به مناطق محروم از خواسته ی نمایندگان استان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛افضلی نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر علوم در نشست با رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی گفت:اختصاص بودجه بیشتر به مناطق محروم از خواسته ی نمایندگان استان است.

وی افزود:استان خراسان جنوبی دارای بیش از ۵۰ هزار دانشجو است.

افضلی با اشاره به اینکه باید دانشجویان و اساتید پایان نامه هایی با توجه به نیازهای استان و شهرستان های خود ارائه کنند،گفت:باید توجه بیشتری به استان های محروم شود و تمام بودجه ها در کلان شهر ها هزینه نشود.

میری عضو هیئت امنای دانشگاه بیرجند نیز گفت:از کارکردهای مهم دانشگاه بیرجند می توان واقع شدن در محور توسعه اقتصادی را نام برد.

وی با بیان اینکه نباید شاخص اصلی رتبه بندی دانشگاه ها را ظاهر دانشگاه بلکه سطح علم آموزی و تحصیل دانشجویان قرار داد،افزود:کشور افغانستان یک فرصت بسیار مناسب برای دانشگاه های استان خراسان جنوبی است زیرا می توان جو رقابتی بسیار مناسب میان دانشجویان ایجاد کرد و امروز حدود ۴۰ دانشجوی دکترای افغان در دانشگاه بیرجند در حال تحصیل هستند.

امیرحسنخانی نماینده مردم شهرهای فردوس،طبس،سرایان و بشرویه نیز گفت:بین دانشگاه ها نباید تبعیض قائل شد و تمام بودجه ی کشور نباید صرف دانشگاه های کلان شهرها شود.

انتهای پیام/غ

خراسان جنوبی دارای بیش از ۵۰ هزار دانشجو است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.