ساری،

کشاورزی گنجینه اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در همایش کشاورزی،رکن اقتصاد مقاومتی از کشاورزی به‌عنوان گنجینه‌ مردم یادکرد و نقش آن را در اقتصاد مقاومتی تعیین‌کننده خواند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت‌الله نورالله طبرسی بابیان اینکه کشاورزی در اقتصاد نقش شایسته و تعیین‌کننده دارد افزود: اگر کشاورزی نداشته باشیم باید دست نیاز به‌سوی دیگران دراز کنیم.

وی افزود: با تکریم کشاورزان در مراحل مختلف تولید و کارهای اداری جوانان را نیز به امر تولید و کشاورزی تشویق کرد.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه استعمار و استکبار به دنبال استعمار اقتصادی است که اگر در جامعه کشاورزی و تولید فعال نباشد مجبور خواهیم بود دست نیاز به سوی اجانب و بیگانگان دراز کنیم گفت: امروز منابع انسانی،زمین،امکانات دیگر داریم که اگر نتوانیم درراین زمینه موفق باشیم در واقع یعنی مدیریت درست نداشتیم.

استاندار مازندران نیز در این همایش گفت: مازندران با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تنی پرتقال در حال حاضر قابلیت صادرات و توجیه اقتصادی ندارد و باید محققان واریته های که بازارپسندی دارد تولید کنند.

ربیع فلاح جلودار خواهان بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی و ارائه تسهیلات مناسب برای رونق بخشی به تولیدات کشاورزی وایجاد زیرساخت‌های موردنیاز صادرات کشاورزی شد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیزگفت: پسروی آب دریا و خشکی میانکاله نگران کننده است و باید این مسئله جدی گرفته شود تا سرنوشت دریاچه ارومیه در میانکاله تکرار نشود.

علی‌محمد شاعری با بیان اینکه احتمال خشک شدن ذخیره‌گاه شبه‌جزیره میانکاله است افزود: برای جلوگیری از تبعات احتمالی ریز گردها و خشکی تالاب میانکاله، باید با برنامه‌ریزی مناسب از هم‌اکنون تدابیر لازم اندیشیده شود و توجه داشته باشیم که آلودگی دریا نیز خطرناک است و در خصوص این مسائل با معاون رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست رایزنی‌هایی انجام‌شده است تا میانکاله را نجات دهیم.

وی با اشاره به وجود پنج‌تا شش میلیون نفر بیکار در کشور گفت: بزرگ‌ترین ظرفیت کشور کشاورزی محسوب می‌شود و وجود بیکاران نشان می‌دهد که از ظرفیت‌های کشور استفاده‌نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه واردات برنج امسال ۲۰ درصد کاهش یافت گفت : کنترل بازار و واردات سبب شده تا امروز کشاورز دغدغه فروش محصولات را نداشته باشد و بازار برنج با ثبات شده است.

حیدر پور افزود: برای بکارگیری از فرصت های اقتصادی نهفته در روستاها ،تولید محصولات کشاورزی سالم وافزایش صادرات امسال 550کارشناس ترویج روش های نوین کشاورزی را به کشاورزان آموزش می دهند.

شش میلیون تن محصول زراعی وباغی سالانه در 470 هزار هکتار زمین های کشاورزی مازندران تولید می شود و کشورهای حوزه دریای خرز ، بازار هدف مناسبی برای عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی استان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار