شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نشست زمین علت اصلی حادثه انفجار در شهران/قاضی مقصران حادثه را اعلام خواهد کرد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: علت اصلی حادثه شهران نشست زمین در این منطقه بوده است.

نشست زمین علت اصلی حادثه انفجار در شهران/قاضی پرونده پس از بررسی مقصران حادثه را اعلام خواهد کرد
اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حادثه روز گذشته در منطقه شهران تهران، اظهار داشت: انفجار در این منطقه ربطی به مترو تهران نداشته است.

وی با بیان اینکه نشست زمین باعث روی دادن چنین حادثه ای شده است، افزود: تونل مترو حدود 25 متر زیر شبکه های فاضلاب، برق و گاز بوده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به علت نشست زمین در این منطقه، تصریح کرد: به زودی مشخص می شود که نشت و ریزش آب و همچنین نشت گاز باعث نشست زمین شده و یا اینکه حفاری مترو باعث روی دادن چنین حادثه ای شده است.

شاکری با بیان اینکه همه این فرضیه ها در دست بررسی است، اضافه کرد: مدیرعامل مترو تهران اعلام کرده که کارگران طاق مترو را زده و لاینینگ هم کرده اند پس این حادثه نمی تواند ربطی به حفاری مترو داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دادستانی و قاضی مربوطه با تعیین کارشناسانی در حال برررسی علت نشست زمین هستند، گفت: به زودی و پس از بررسی های لازم، قاضی پرونده مقصران حادثه منطقه شهران را اعلام خواهد کرد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی و اورژانس اطلاعاتی را در خصوص حادثه انفجار و نشست زمین در منطقه شهران جمع آوری کرده اند تا به وسیله آن بتوانند علت اصلی رخ دادن این حادثه را مشخص کنند.

شاکری گفت: در حال حاضر تونل مترو نیز نشست کرده به همین دلیل باید با بازدید از محل حفاری خط مترو علت را مشخص کرد. 

وی با تأکید بر اینکه به نظر بنده شهرداری و عوامل آن، سازمان نظام مهندسی و دستگاه اجرایی آب برق گاز و تلفن همه در ایمن سازی شهر نقش اساسی دارند، تصریح کرد: به همین دلیل همه این دستگاه ها باید کارهای خود را به صورت دقیق و منظم انجام دهند و از اتفاقاتی که در آینده روی خواهد داد، پیشگیری کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شرکت گاز باید به دادستانی برگه ای را در خصوص رعایت کردن حریم شرکت گاز نشان دهد، افزود: با این برگه مشخص می شود که شرکت گاز اجازه هیچ گونه فعالیتی را در کنار پروژه های خود، به دستگاه های ذیربط نداده است.

شاکری اضافه کرد: شرکت مترو تهران نیز باید نشان دهد که در مطالعات پروژه ی خود، شرکت گاز به آنها گفته که لوله های گاز در کجاها واقع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
با توجه به سستی زمین در این منطقه مدیریت شهری نه تنها باید توجه بیشتری به زیر ساخت های شهری در این منطقه داشته باشد ، بلکه بهتر است در مورد بلند مرتبه سازی در این منطقه و مناطق مشابه جهت پیشگیری از حوادث غیر قابل جبران تجدید نظر کند.
-
ناشناس
۰۸:۴۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
اخر معلوم نشد مربوط به حفر تونله یا نشست زمین ! تازه نشست زمین هم اگه باشه احتمالا بخاطر حفر تونل بوده دیگه خود بخود که نشست نمیکنه یک عاملی باعث نشست میشه!
آخرین اخبار