ابداع سیستم آدرس دهی جدید در جهان

با روش ترکیب سه کلمه ای به جای آدرس طولانی، دیگر هیچ کسی به مسیر اشتباه نمیرود.

ابداع سیستم آدرس دهی جدید در جهانبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکتی انگلیسی با عنوان what3word در اقدامی جالب، ترکیبی از سه کلمه که هر ترکیب، مساحت سه متر در سه متر در کره زمین را به خود اختصاص داده، سیستم آدرس دهی جدیدی در جهان ابداع کرده است.

به این ترتیب اگر بخواهید نامه یا بسته ای به آدرس گیرنده سه کلمه ای در هرجای جهان بفرستید، می توانید مطمئن باشید که بسته شما دقیقا به یک آدرس مشخص در آن کشور ارسال خواهد شد. همچنین حتی برای کشوری مثل ایران هم ترکیب سه کلمه Informed.overhead.install هم اشاره به وزارت ارتباطات دارد یا tanked.original.crush شما را به پارک شهر می‌رساند هر چند فعلا هیچ سیستم پستی برای ایران این نوع آدرس دهی را به رسمیت نمی‌شناسد. 


هر چند هم اکنون شیوه های مختلفی برای آدرس دهی به نقاط مختلف جهان وجود دارد اما این استارتاپ راه حل جدیدی ارایه داده تا از میزان مشکلات فعلی بکاهد.

به گفته مسئولان این استارت‌آپ، چیزی در حدود 75 درصد از جهان (135 کشور) با مشکلات مختلف ایجاد شده در پرتو استفاده از سیستم آدرس‌دهی متناقض، پیچیده و حتی در برخی موارد ناکافی دست و پنجه نرم می‌کنند. این آمار به آن معنا خواهد بود که چیزی در حدود 4 میلیارد نفر از جمعیت جهان، به طور نامرئی به زندگی خود ادامه می‌دهند، قادر به گزارش جرائم صورت گرفته بر علیه خود نیستند، امکان دریافت کمک‌های بشر دوستانه را ندارند و به‌طور کلی از آنجایی که هیچ راهی برای برقراری ارتباط با آن‌ها وجود ندارد نمی‌توانند از حقوق شهروندی برخوردار شوند. به‌عنوان مثال، امکان یافتن، رهگیری و تعمیر تجهیزات آب‌رسانی در نقاط دوردست وجود ندارد و یا مدارس، کمپ‌های پناهندگان و دیگر تجهیزات غیررسمی هیچ آدرس مشخص و دقیقی ندارند.

در این راستا، مغولستان اولین کشوری خواهد بود که به‌طور رسمی از این راهکار در سیستم پستی خود استفاده خواهد کرد. با این وجود شما نیز می‌توانید با مراجعه به آدرس "https://map.what3words.com" و تایپ آدرس مکان مورد نظر خود، ترکیب سه‌کلمه‌ای اختصاص داده شده به آن را مشاهده کنید. این وب‌سایت از کلماتی متشکل از 4 تا 18-17 حرف استفاده می‌کند و الفاظ نامناسب نیز از این مجموعه حذف شده‌اند. در نظر داشته باشید که با توجه به مساحت منزل یا مکان مورد نظر شما، ممکن است بیش از یک ترکیب سه‌کلمه‌ای به آدرس آن اختصاص داده شده باشد. 

ایده راه‌اندازی این استارت آپ زمانی به ذهن Chris Sheldrick، موسس آن خطور کرد که او مدیریت آژانسی فعال در زمینه رزرو سالن اجرا برای موسیقیدانان را برعهده داشت. او با یادآوری این خاطره می‌گوید:" ما سازماندهی موسیقیدانان و اعزام آن‌ها به سالن‌های اجرای بزرگ را در دستور کار داشتیم. به این ترتیب، کد پستی این سالن‌ها را در اختیار موسیقیدانان قرار می‌دادیم تا به محل یادشده مراجعه کنند اما نکته قابل توجه اینکه آن‌ها اغلب نمی‌توانستند موقعیت مکانی دقیق سالن‌ها را به درستی و در زمان کم پیدا کنند."


علاوه بر مسیر‌یابی، این سیستم در تحقیقات، محاسبات مساحتی، نقشه‌برداری و برچسب‌گذاری نیز قابل استفاده است. 

اگرچه این شرکت هنوز اطلاعات دقیق مربوط به تعداد کاربران خود را منتشر نکرده اما به گفته Sheldrick این سیستم در حال حاضر در بیش از 170 کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شرکت عنوان برترین استارت‌آپ تلفن همراه را در کنگره جهانی موبایل از آن خود کرده و سرمایه 3.5 میلیون دلاری را از سرمایه‌گذران مطرحی مانند بازوی سرمایه‌گذاری اینتل و شرکت سرمایه‌گذاری Horizon جذب کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.