برای سقط جنین سونوگرافیست ها مدارک مستند ارائه شود

رییس انجمن مامایی صحبت های مطرح شده در خصوص سقط جنین توسط سونوگرافیست ها را شایعه خواند.

ناهید خداکرمی رییس انجمن مامایی ایران در گفت و گو با  حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به خبری مبنی بر دریافت 2 میلیون تومان برای سقط جنین توسط سونوگرافیست ها اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: من تا به حال به عنوان رییس انجمن مامایی و فردی که سالیان زیادی در این حوزه فعالیت می کند، اولین بار است که موضوع سقط جنین به وسیله سونوگرافیست ها را می شنوم و تا به حال چنین چیزی را نه شنیده و نه دیده ام.  

وی با بیان اینکه افرادی که صحبت را مطرح می کنند، مدارک و مستندات خود را ارائه دهند، تصریح کرد: اخلاق پزشکی به هیچ سونوگرافیستی یا متخصصی اجازه استفاده از چنین شیوه ای را برای سقط جنین نمی دهد و تا جایی که در محافل علمی حضور دارم و مطلع هستم، چنین مسئله ای وجود ندارد و جاری نیست. 

رییس انجمن مامایی ایران افزود: شخصی که این صحبت را مطرح می کند قطعاً سندی دارد که بهتر است برای روشن سازی اذهان عمومی مستندات را ارائه و در اختیار نظام پزشکی قرار دهد تا در محاکم آنجا به این موضوع رسیدگی شود. 

وی با بیان اینکه بعید است فردی از گروه پزشکی و سونوگرافیستی چنین روشی را برای سقط جنین به کار ببرند و این مسئله صحت داشته باشد، تاکید کرد: تاکنون با چنین مسئله ای مواجه نشدم و سکوت فرد مدعی در این مورد جایز نیست و باید با طرح این موضوع در نظام پزشکی به این مورد رسیدگی شود تا به شایعه یا واقعیت آن پی ببریم. 

خداکرمی با تاکید بر اینکه این اتفاق یک شایعه است، تصریح کرد: انجام سقط جنین باید از دیدگاه ها و جوانب مختلف بررسی شود زیرا یک مقوله اجتماعی و اقتصادی است و طرح موضوع باید به چند جانبه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار