هشدار ایران ستیزان به شرکت های فرانسوی برای معامله با ایران

محافظه کاران و جنگ افروزان آمریکایی در پی منصرف کردن شرکت های فرانسوی از معامله با ایران هستند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخش مالی وبسایت یاهو گزارش داد یک سازمان ضد ایرانی با عنوان «متحد علیه ایران هسته ای» که بر شعله ور کردن دشمنی ها علیه ایران تمرکز دارد، امروز در خصوص تجارت شرکت های فرانسوی با ایران به آن ها شدیدا هشدار داد. این هشدار، هم زمان با دیدار امروز محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از پاریس صورت گرفت.

این شرکت ادعا کرده است که مستقیما با شرکت های سرتاسر دنیا از جمله شرکت فرانسوی ایرباس، هواپیمایی ایرفرانس، رنو، انجی، وچند شرکت دیگر تماس گرفته است و در خصوص معامله با ایران به آن ها هشدار داده است.

مثلا ایرباس در تلاش است معامله فروش بیش از صد هواپیمای خود به ایران به ارزش حدود 27 میلیارد دلار را نهایی کند اما برای انجام این کار با بانک های فرانسوی به مشکل برخورده است. بانک ها از ترس خطر قرار گرفتن تحت تحریم آمریکا، از انجام انتقال مالی خودداری می کنند.

مارک والاس، مدیرعامل این سازمان ضدایرانی گفت: ایران تمام تلاش خود را می کند که شرکت های فرانسوی را قانع کند جای امنی برای معامله است. اما فرانسوی ها آن قدر عاقل هستند که به خطرات عمیق حقوقی، مالی و اعتباری معامله با ایران نگاه کنند و به آن تن ندهند.

جوزف لیبرمن، سناتور محافظه کار آمریکایی که اتفاقا رئیس این سازمان هم هست خاطرنشان کرد شرکت های خارجی به هیچ وجه نمی توانند مطمئن باشند با دولت ایران معامله می کنند یا با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. اگر خطرات این مسئله سبک و سنگین شود، معامله با ایران ارزش نخواهد داشت.

سازمان ضد ایرانی «متحد علیه ایران هسته ای» را چند ایران ستیز و آتش افروز برجسته آمریکایی از جمله مارک والاس (سفیر آمریکا)، ریچارد هالبروک (سفیر آمریکا)، جیم ووزلی (رئیس سابق سی. آی. اِی.) و چند چهره دیگر در سال 2008 برای افزایش پروژه ایران هراسی تاسیس کردند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار