افزایش تنش میان نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه آمریکا

تنش میان نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه درباره قانون کنترل سلاح افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در اعتراض به تصویب نشدن قانون کنترل سلاح شخصی در مجلس سنای این کشور در محل مجلس تحصن کردند.

بر اساس این گزارش این تحصن پس از آن برگزار می شود که سناتورهای جمهوریخواه با استفاده از اکثریت خود در مجلس سنا ، جلوی تصویب قانون کنترل سلاح را گرفتند.

جان لوئیس ، نماینده دموکرات جورجیا در مجلس نمایندگان در سخنانی گفت:  باید در مجلس تحصن می کردیم تا در جهت کنترل سلاح اقدامی صورت گیرد. دیگر نباید ساکت نشست. دیگر نباید اجازه بدهیم حق رای از ما سلب شود.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اقدام نمایندگان دموکرات گفت: آنان نماینده خشم و انزجار مردم آمریکا هستند. خشم از ناتوانی کنگره که در دست اکثریت جمهوریخواه قرار دارد در اقدام برای حفاظت از جان مردم آمریکا.

سی ان ان این اقدام دموکرات ها را نافرمانی مدنی در صحن مجلس نمایندگان خواند و افزود: این اقدام در اعتراض به مخالفت جمهوریخواهان با تصویب قانونی صورت می گیرد که از فروش سلاح به افرادی که نام آنها در فهرست دیده بان تروریسم قرار دارد جلوگیری می کند.

بر اساس این قانون، همچنین بازرسی های پیش زمینه ای بیشتری پیش از فروش سلاح به افراد مورد نیاز خواهد بود.

این گزارش در ادامه افزود: این تحصن در حالی برگزار می شود که نمایندگان در تعطیلات به سر می برند و سخنگوی پل رایان ، رئیس جمهوریخواه مجلس نیز در بیانیه ای اعلام کرده است تحصن نمایندگان دموکرات غیرقانونی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار