خسرو معتضد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کارگردانان می‌توانند با نگاه هنری اتفاقات تاریخی را به تصویر بکشند

ساخت یک مجموعه بر اساس داستان‌های تاریخی و استفاده از آن‌ها، جذاب و قابل توجه است و باید به کارگردان‌های مشتاق فیلمسازی در این حوزه توجه کرد.

خسرو معتضد تاریخ‌شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وجود تخیلات در سریال‌های نمایشی گفت: ساخت یک مجموعه بر اساس داستان‌های تاریخی و استفاده از آن‌ها، جذاب و قابل توجه است. باید به کارگردان‌های مشتاق فیلمسازی در این حوزه توجه کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در زمان جنگ جهانی اول، کتابی توسط یک نویسنده فرانسوی نوشته شد که بعدها داستان این کتاب به تصویر کشیده شد و از آن استقبال جهانی شد.

وی عنوان کرد: در ایران هم کتاب حیات که یک افسانه در دل کویر بود، بعدها فیلم نامه یک فیلم شد. همچنین سینماگران می‌توانند با نگاه هنری خود اتفاقات هیجان انگیز تاریخی را برای مردم به تصویر بکشند.
 
وی در خصوص سریال «معمای شاه» عنوان کرد: من از ساخت سریال «معمای شاه» و واقعیت های به تصویر کشیده شده در آن رضایت دارم. محمدرضا ورزی کارگردان اثر، هنرمندانه به وقایع نظر می کند و ما باید اجازه دهیم کار خود را انجام دهد.



انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.