شایان:عملکرد پرشی ها در قزاقستان قابل قبول نبود/تفتیان و حدادی ناکامان بزرگ

رئیس کمیته پرش های فدراسیون دوومیدانی گفت:تفتیان عملکرد خوبی در رقابت های بیلبائو اسپانیا نداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان دونده سرعتی کشورمان در رقابت های بیلبائو اسپانیا نتوانست ورودی ریو را کسب کند و موفق به کسب سهمیه 200 متر ریو نشد.

حسن تفتیان دونده سرعتی کشورمان که در مسابقات ورلد چلنج مادرید توانسته بود در بین 24 دونده شرکت کننده با ثبت زمان 10:04 بعد از 10ماه دوباره ایران را ترقی دهد،مدال با ارزش طلا را کسب کند این بار در مسابقات بیلبائو حضور پیدا کرد تا سهمیه 200 متر را برای کشورمان کسب کند.

اما وی در کمال ناباوری نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد با ثبت زمان 21:08 پس ازدوندگان کوبایی که به ترتیب به رده های اول و دوم این رقابت دست پیدا کردند در جایگاه سوم قرار گرفت به مدال برنز بسنده کرد.

ورودی دوی ۲۰۰ متر المپیک ۲۰ ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه است.

احسان حدادی دیگر پرتابگر کشورمان که در مسابقات ورلد چلنج مادرید به مقام سوم دست پیدا کرده بود این به فاصله کمتر از 2روز در یک تورنمنت دیگر که در کشور اسپانیا برگزار شد شرکت کرد،با رکورد 62متر و 20سانتی متر به رتبه بهتر از چهارمی دست نیافت.

لازم به ذکر است که حدادی در مسابقات لوگزامبورگ 2015 سهمیه ورودی المپیک را بدست آورده است،برای آمادگی هر چه بیشتر برای حضور قدرت مندانه در المپیک در رقابت های مختلف شرکت می کند تا از شرایط آرمانی خود دور نشود.


حسین شایان در گفت و گو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،اظهارکرد:با توجه به اینکه احسان حدادی در مسابقات لوگزامبورگ سال 2015 ورودی المپیک ریو را کسب کرده است،و با این رکوردهای پایینی که در مسابقات به ثبت می رساند و با توجه به قوانین جدیدی که در رشته های پرتابی دوومیدانی آورده شده است،احتمال نرفتن وی به المپیک خیلی ضعیف است.

وی افزود:حدادی در المپیک لندن هم قبل برگزاری این مسابقات عملکردهای خوبی را از خود در رقابت ها به نمایش نمی گذاشت اما به یک باره در لندن همه را غافلگیر کرد و توانست با پرتاب های عالی خود برای اولین بار کاروان دوومیدانی ایران را در المپیک ها صاحب مدال با ارزش نقره کند.

رئیس کمیته پرش های فدراسیون دوومیدانی گفت:هنوز تا المپیک ریودوژانیرو 40 روز باقی مانده است شاید احسان تا آن موقع بتواند به شرایط آرمانی گذشته خود بازگردد و در ریو مانند المپیک گذشته صاحب مدال شود.

وی درباره مسابقه دیشب حدادی گفت:احسان شب گذشته در مسابقات بیلبائو اسپانیا که شرکت کرد رکورد خوبی را به ثبت نرساند و باید مربی وی درباره عملکرد حدادی اظهار نظر کند،اگر احسان به آمادگی معمولی هم دست پیدا کند باز هم می تواند در ریو مدال کسب کند.

شایان درباره مسابقه شب گذشته تفتیان بیان کرد:حسن رکورد قابل قبولی را در این رقابت به نمایش نگذاشت و احتمال اینکه خستگی مسابقه 2 روز پیش ورلد چلنج مادرید در وی وجود داشته است به این دلیل نتوانسته خوب ظاهر شود و شاید دلایل دیگری مانند شرایط آب و هوایی ،پیست مسابقه در عملکرد وی دخیل بوده است.حسن هنوز در مسابقات قهرمانی باشگاه ها که بعد از ماه رمضان برگزار می شود شانس بدست آوردن سهمیه المپیک را در ماده 200 متر دارد.

شایان در پایان یادآورشد:دوندگان در جام کازانوف در مواد پرشی خوب ظاهر نشدند نتوانستند سهمیه ورودی المپیک را کسب کنند انتظار فدراسیون این بود که آنها بتوانند رکوردهای خودشان را در مسابقات به ثبت برسانند و باید منتظر بود بعد از برگشت آنها از قزاقستان جلسه ای را برگزار کنیم تا درباره نتیجه کسب شده توسط پرنده های کشورمان دلایل نتیجه نگرفتن آنها را جویا شیم. 


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار