بیرجند؛

اختصاص 14 میلیارد تومان برای بیماران خاص استان

مرکز جامع بیماران خاص سالانه برای درمان بیماران این مرکز حدود 14 میلیارد تومان هزینه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت :51 میلیارد تومان به درمان بیماران سرطانی خراسان جنوبی در استان اختصاص یافته است.

دکتر دهقانی افزود: بیماران همودیالیز، تالاسمی ،پیوند اعضاء ،ام اس ،فنیل کتونوری، دیالیز صفاقی ،شیمی درمانی ،سرطان و به زودی بیماران ناباروری در این مرکز تحت درمان قرار می گیرند.
وی گفت : بیماران دیالیزی ،ام اس و سرطان در استان  نرخ رشد بین 8 تا 14 درصد را دارند.
وی افزود : مرکز جامع بیماران خاص داری 60 تخت است که 20 تخت به شیمی درمانی،20 تخت به دیالیز،10 تخت به هموفیلی و 10 تخت به بیماران تالاسمی در استان اختصاص یافت.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:انجمن  خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ،کانون هموفیلی استان ،انجمن MS،  برای درمان بیماران در استان فعال هستند.
دکتر دهقانی افزود : تمامی بیماران این مرکز تحت پوشش بیمه هستند و داروهای مورد نیاز این بیماران توسط داروخانه هلال احمر تامین می شود.
وی با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی و کمبود اعتبارات از مشکلات این مرکز است افزود:در صورت تامین اعتبار 700 میلیون تومان توسط خیرین و کمک های مردمی  در آینده مشکلات این مرکز رفع شود.
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.