اجرای طرح کاداستر در 40 هزار هکتار اراضی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد قرارداد برای اجرای طرح کاداستر در 40 هزار هکتار اراضی این استان در سال جاری خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛الیاس تاج‌الدینی اظهار کرد: بیشترین چالش‌هایی را که در استان داریم مربوط به حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد است.
 
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین از دیگر وظایف ما یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و توسعه اراضی و ساماندهی و تعیین تکلیف این اراضی است.
 
وی تصریح کرد: از چالش‌های مهم تداخل اراضی ملی و دولتی و زمین‌های کشاورزی و اختلاف‌های مالکیتی است.
 
تاج‌الدینی گفت: برای نمونه در سال گذشته 28 پلاک دارای تداخل را در سطح استان شناسنامه‌دار کردیم که به میزان 4 هزار و 300 هکتار مساحت تداخل بود.
 
وی افزود: برای این که در استان تغییر کاربری اراضی نداشته باشیم و برای کم کردن این مشکل سه اکیپ گشت را در 6 شهرستان استان فعال کردیم.
 
این مسؤول در جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این گشت‌ها یک نفر کادر نیروی انتظامی و همچنین کارشناسانی حضور دارند که در محل حاضر شده و گزارش می‌دهند و اقدام به توقف عملیات و یا اخطار و تشکیل پرونده می‌کنند.
 
وی راه‌اندازی سامانه گویای 131 در استان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با استفاده از این سامانه می‌توان در هر کجای استان که چنین تخلفاتی روی دهد آن را گزارش داد.
 
تاج‌الدینی همچنین در ادامه از اجرای طرح کاداستر در استان خبر داد و گفت: از چالش‌های دیگر عدم اجرای طرح کاداستر است که به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات، مشکلات زیادی برای برنامه‌ریزی و الگوی کشت داشتیم.
 
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: در سال گذشته طرح پایلوت اجرای کاداستر را در استان داشتیم که در مرحله نهایی قرار دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به میزان 40 هزار هکتار را در استان برای اجرای طرح کاداستر با مشاور قرارداد بسته‌ایم.
 
انتهای پیام/ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.