اهواز؛

لزوم ارائه راه کار جهت حل مشکلات صنایع

واحدهای تولیدی با مشکلات فراوانی از جمله کمبود سرمایه در گردش و نبود بازارهای فروش مواجه هستند که دولت باید به دنبال راهکاری برای حل آن‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرعامل کارخانه فولاد هفتکل گفت: دولت باید به وضع واحدهای صنعتی رسیدگی کند زیرا واحدهای صنعتی توان حیات ندارند و بیشتر آن‌ها یا زیر ظرفیت خود کار می‌کنند.

سیدرضا موسوی اظهار کرد: دولت‌ها در تمام دوره‌ها شعار داده‌اند و هیچ‌کدام به فکر تولید و رشد صنعت کشور نبوده‌اند و همه کارهایی که دولت‌ها در این زمینه انجام می‌دهند، تبلیغاتی است و در عمل هیچ کمکی به واحدهای صنعتی نمی‌شود.

وی افزود: واحدهای تولیدی با مشکلات فراوانی از جمله کمبود سرمایه در گردش و نبود بازارهای فروش مواجه هستند که دولت باید به دنبال راهکاری برای حل آن‌ها باشد.

موسوی تصریح کرد: باید تسهیلات کم بهره به واحدهای صنعتی اختصاص یابد و همچنین در شیوه‌های پرداخت و ضمانت‌های بانکی نیز تجدیدنظر شود زیرا این روش‌ها و قوانین برای صنعت دست و پا گیر و این بخش را با مشکل رو به رو کرده است.

وی ادامه داد: بانک‌ها و سیستم‌های بانکی به صنایع و واحدهای صنعتی بی‌توجه هستند در حالی که باید آن‌ها را درک و کمک کنند تا صنعت کشور مجدداً در مسیر رشد قرار گیرد و از رکود خارج شود.

موسوی عنوان کرد: واردات بی‌رویه کالا در برخی از بخش‌ها نیز مشکلاتی برای صنعتگران کشور به وجود می‌آورد که باید به این مساله نیز رسیدگی شود تا مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت با در نظر گرفتن یک برنامه جامع، به صورت واقعی از واحدهای صنعتی حمایت کند تا شاهد رشد و توسعه و ایجاد اشتغال در کشور و استان باشیم.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.