گسترش صنایع تبدیلی، مرهم درد سیب زمینی کاران

رئیس هئیت مدیره انجمن سیب زمینی کاران گفت: باید با گسترش صنایع تبدیلی و افزایش صادرات محصولات فرآوری شده از کاهش ضایعات این بخش جلوگیری نماییم.

رحیم نیازی رئیس هئیت مدیره انجمن سیب زمینی کاران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت تولید و صادرات سیب زمینی اظهار داشت: با توجه به مازاد محصول سیب زمینی کاران در سال جاری سطح زیر کشت خود را کاهش دادند تا با مشکلاتی از قبیل امحا و مازاد تولید همانند سال گذشته مواجه نشوند.

وی با اشاره به صادرات محصول گفت: سال گذشته 700 هزارتن محصول تازه با قیمت بسیار ناچیزی به بازارهای هدف صادر شداز این رو لازم است که وام های کم بهره در اختیار صادر کنندگان قرار گیرد چرا که این امر در کاهش مازاد محصول تاثیر بسزایی دارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به کاهش صنایع تبدیلی و طبق گفته های وزیر جهاد کشاورزی می بایست با گسترش صنایع تبدیلی و افزایش صادرات محصولات فرآوری شده از کاهش ضایعات این بخش جلوگیری نماییم.

رئیس هئیت مدیره انجمن سیب زمینی کاران با اشاره صادرات فرآوری سیب زمینی و گسترش صنایع تبدیلی بیان کرد: حداقل باید برای ظرفیت 500 هزارتنی صنایع سیب زمینی اعتبار در نظر گرفته شود چرا که گسترش صادرات علاوه بر حفظ تولید،خودکفایی محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا را به ارمغان خواهد داشت.

وی با اشاره به یارانه صادرات سیب زمینی افزود:سال گذشته یارانه صادراتی به ازای هر کیلو 150 تومان به طور کامل پرداخت نشده و امیدواریم دولت به تعهدات خود کند به طوریکه  امسال سر فصلی جداگانه برای مشوق های صادراتی بگذارد تا بتوانیم ضمن افزایش صادرات، تولید صادرات محورنیز داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۹ تير ۱۳۹۵
با سلام البته که صنایع تبدیلی از ملزومات کار کشاورزی می باشد ولی باید توجه داشت بعضی از محصولات به دلیل انبوه بودن وکم کاری تجارت خارجی ما در بازار یابی این روشها مشکل چندانی حل نمی کند .اگر دولت تعاونی های فراگیر را تشکیل می داد وکشاورزان را زیرپوشش قرار می داد ویکبانک اطلاعاتی کاشت تمام مناطق کشور در حاشیه ان ایجاد می کردبه بهترین وضع با چالش بر زمین ماندن محصول ونبود مشتری فائق می امدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۸ تير ۱۳۹۵
متاسفانه مسولین مزیتهای صنعت ایران را نمی دانند اگر یک سوم حمایتهایی که از صنعت خودرو صورت گرفته که ما در ان مزیت نداریم از صنایع تبدیلی کشاورزی مدرن صورت می گرفت صادرات و ایجاد کار خیلی بیشتر بود. مزیت صنعت ایران در صنایع تبدیل محصولات کشاورزی، صنعت گردشگری و ترانزیت کالا ، صنعت نفت و گاز و تولید برق خورشیدی است.
آخرین اخبار