بختیار بعد از گزارش ابتکار:

قوانین جزایی برای برخورد با دست اندازان به محیط زیست وجود ندارد

نماینده خوانسار و گلپایگان گفت: قوانین جزایی برای برخورد با دست اندازان به محیط زیست وجود ندارد.

قوانین جزایی برای برخورد با دست اندازان به محیط زیست وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بختیار گلپایگانی نماینده خوانسار و گلپایگان در صحن علنی امروز یکشنبه 13 تیرماه بعد از اظهارات ابتکار اظهار داشت: مهمترین کنوانسیون زیست محیطی که ایران به آن ملحق شده، کنوانسیون کیوتوست که متأسفانه نتوانستیم از مزایای آن به نفع کشورمان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کشور چین توانسته هزار پروژه را برای مکانیزم پروژه پاک CDF به ثبت برساند اما ایران تنها به تعداد انگشت شماری را به ثبت رسانده است.

وی اذعان داشت: ما دومین کشور عضو اوپک هستیم که گاز می‌سوزانیم و این سوختن در راندمان نیروگاه‌ها با راندمانی 25 درصدی است که 75 درصد آن موجب اتلاف انرژی می‌شود و مشکلاتی را برای زیست محیطی بوجود آورده است.

نماینده گلپایگان و خوانسار بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی در زمینه پروژه‌های CDF نداشتن بازار کربن در بورس است که حتما باید اقدام عملی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطالعاتی را در مورد وزارت کشاورزی و سازمان محیط زیست به صورت جامع انجام داده اما به طور ساختاری در لایحه برنامه ششم این امر مورد توجه قرار نگرفته است.

بختیار گپایگانی همچنین با بیان اینکه قوانین جزایی برای برخورد با اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد گفت: باید این قوانین مورد توجه قرار بگیرند و همچنین برای سروسامان دادن به محیط زیست نیاز به NGO‌ها و نهادهای مردمی داریم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار