احمدی لاشکی:

مجلس باید انعکاس دهنده صدای ملت باشد

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت گفت: امروز مهم‌ترین جلوه مجلس آن است که باید انعکاس دهنده صدای ملت باشد.

مجلس باید انعکاس دهنده صدای ملت باشد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم احمدی لاشکی نماینده نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس امروز یکشنبه 13 تیر ماه گفت: پس از 38 روز که از فعالیت رسمی مجلس شورای اسلامی می‌گذرد انتظار می‌رود که از تشریفات و مقدمات خارج شود و وارد میدان عمل شود با پذیرش مسئولیت برای رفع مشکلات کشور به همراه دولت و انجام وظایف اقدام نماید.

وی افزود: امروزه باید دیگر چمران گونه عمل کرد همان چمرانی که صندلی وزارت را کنار گذاشت و وارد میدان عمل شد. این شهید بزرگوار حتی حقوقش را به بچه‌ها می‌داد و می‌گفت دوست دارم از دنیا بروم و هیچ نداشته باشم جز چند متر قبر و اگر این را هم نداشته باشم بهتر است.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: امروز مهم‌ترین جلوه مجلس آن است که باید انعکاس دهنده صدای ملت باشد. گشودن گره‌ها و مشکلات زندگی مردم مانند اشتغال جوانان،‌ مبارزه با فساد مالی، زدودن محرومیت از مناطق محروم، خروج از رکود، گسترش فرهنگ دینی و اخلاقی رونق یافتن علم و تحقیق مهم‌ترین انتظاراتی است که در صورت تحقق مجلس را به معنای واقعی در خدمت ملت قرار خواهد داد.

احمدی در ادامه بیان کرد: موضوع مهم دیگر ایفای نقش مجلس در عرصه نظارت و تعامل است و تا به امروز متأسفانه فراوان مجلس غفلت داشته است. اگر این گونه نیست فسادهای کلان مالی، اختلاس‌های چند هزار میلیاردی، حقوق‌های نجومی برخی مدیران، دریاخواری و کوه‌خواری در شمال کشور به آن صورتی که امروز می‌بینیم چرا باید صورت بگیرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت افزود: بدتر امتیاز ایران در کنترل فساد ذیل شاخص حکمرانی در سال 2014 به عدد منفی 0.57 درصد چرا باید برسد لذا پیشنهاد می‌کنم باید قوانینی نوشت که دولت را مکلف به ارائه گزارش از عملکرد خود به مردم و قوه مقننه در تمامی  حوزه‌ها بنماید.

وی افزود: ضروری است که کمیسیون مبارزه با فساد در قوه مقننه ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار