هاشمی:

وجود 400نقطه آسب پذیر در پایتخت/اقدامات ستاد بحران برای کلان شهر تهران کافی نیست

استاندار تهران گفت: طی بازدیدی که از ستاد بحران شهر تهران انجام شد شاهد بودیم که اقدامات آن ها برای کلان شهر تهران کافی نیست و وضعیت شهر تهران بسیار نگران کننده است.

وجود 400نقطه آسب پذیر در پایتخت/اقدامات ستاد بحران برای کلان شهر تهران کافی نیستبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه شورای پدافند غیر عامل که امروز(یکشنبه) در ساختمان استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: انفجار لوله گاز در منطقه شهران، آسیب پذیر بودن شهر تهران را نشان داد.

وی افزود: خوشبختانه و با کمک خداوند این حادثه تلفات جانی اندکی داشت، وقوع این حادثه در ساعت 4بامداد و زمانی بود که مردم در منازل خود بوده و در محل حادثه حضور نداشتند و این خود عاملی برای تلفات کم این اتفاق بود.

استاندار تهران گفت: علی رغم همه تلاش های انجام گرفته این حادثه رخ داد و منجر به فوت 2 نفر و وارد شدن خسارت مالی بر منازل و ساختمان ها و ... در سطح محله شد.

هاشمی تصریح کرد: این حادثه به ما نشان داد که نیاز به دقت و توجه بیشتر به زیر ساختهای شهری هستیم و در حال حاضر طبق اعلام شهرداری تهران حدود 400نقطه آسیب پذیر در سطح شهر تهران وجود دارد که حادثه خیز است و ما با آن ها چه می خواهیم بکنیم؟

وی افزود: طی بازدیدی که از ستاد بحران شهر تهران انجام شد ، اقدامات آن ها برای کلان شهر تهران کافی نیست و وضعیت شهر تهران بسیار نگران کننده است.

استاندار تهران گفت: حدود یک سال و نیم گذشته نامه ای را برای رئیس جمهور نوشتم تا برنامه ریزی دراز مدتی برای شهر تهران انجام شود و بر اساس آن به جای مصرف گاز، از منبع انرژی دیگری مثل برق استفاده شود .

هاشمی تصریح کرد: باید سعی شود تا خانوارها به جای مصرف گاز برای تامین انرژی مورد نیاز خود از برق استفاده کنند، به همین منظور باید دو نیروگاه احداث شود که با توجه به وضعیت فعلی شهر تهران امری ضروری است.

استاندار تهران گفت: در اغلب کشورهای اروپایی برای تامین منابع گرمایشی و انرژی مورد نیاز برای پخت و پزها از نیروی برق به جای گاز استفاده می کنند و ایران و به ویژه شهر تهران نیز یکی از نیازمندی هایش جایگزینی نیروی برق به جای گاز است که باید در این مسیر اقدامات و گام های موثری با برنامه ریزی و هم افزایی سازمان ها انجام شود.

هاشمی در رابطه با لزوم توجه به زیرساخت ها در شبکه های فاضلابی شهر، مترو و برق و گاز و ... تصریح کرد: هر جایی که دستگاه های اجرایی می توانند این قضایا و مشکلات را از پیچیدگی در بیاورند و قدرت حل آن را دارند باید اقدام و از کندی پیشبرد کارها جلوگیری کنند.

وی افزود: باید بین تمام دستگاه های اجرایی برای تسریع در انجام بسیاری از امور و رفع موانع ، هم افزایی ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار