نویسنده و کارگردان سریال «آتش در نیستان»:

متنی نمی‌نویسیم که قابل اجرا نباشد

سریال «آتش در نیستان» را پرویز شیخ طادی جلو دوربین می‌برد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز شیخ طادی، نویسنده و کارگردان سریال «آتش در نیستان» درباره ایده شکل گیری این مجموعه گفت: داستان «آتش در نیستان» به چند سال پیش برمی گردد که من مطالعه تاریخی درباره دوران هجوم مغول ها به مناطق جهان اسلام را داشتم که منجر به سقوط بسیاری از ممالک اسلامی به دست مغول ها شد. در واقع قوم مغول با استفاده از تفرقه افکنی میان ملت های جهان اسلام توانست تمدن های بزرگ را شکست بدهد و شکل گیری فرقه های انحرافی گوناگون در آن دوران منجر به گوشه گیری، انزوا و رواج توهمات مذهبی شدند و همین موضوع باعث شد تا مبارزه ای جهادی از سوی مردم صورت نگیرد.

وی ادامه داد: به نظرم این موضوع شبیه وضعیت کنونی جهان اسلام است و به اتفاقات سیاسی و اجتماعی رخ داده، نزدیک است. در واقع این مطالعه بهانه ای شد تا من داستان مجموعه تلویزیونی آتش در نیستان را بنویسم و روایتگر عبرت تاریخی باشم.

این کارگردان با اشاره به داستان مجموعه «آتش در نیستان» افزود: داستان این سریال مربوط به جوانی ایرانی است که علیه شرایط موجود تسلط مغولان بر ایران قیام می کند و دراین مسیر با جمع کردن نیروهای متفرق با مغولان و هم خائنان داخلی به مبارزه بر می خیزد.

کارگردان فیلم سینمایی «روزهای زندگی» درباره روند نگارش این مجموعه گفت: تا کنون 20 قسمت از مجموعه را به مرکز گسترش فیلمنامه نویسی تحویل داده ایم و به زودی نگارش ادامه خواهد یافت.

او در پاسخ به این سؤال که چه تدبیری برای پروداکشن و تولید سنگین این سریال تاریخی اندیشیده شده، توضیح داد: چیزی نوشته نمی شود که قابل اجرا نباشد و خارج از ظرفیت های سازمان، نیروی انسانی و توان اقتصادی تلویزیون باشد. ما تلاش می کنیم از شهرک های سینمایی موجود استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: «آتش در نیستان» اثری قهرمان محور است. حتی ضدقهرمان هایی در این سریال وجود دارند که در مسیر و در برآیند اتفاقات قصه، به تدریج از سیاهی به سمت سفیدی حرکت می کنند.

سریال «آتش در نیستان» در 60 قسمت 45 دقیقه ای به قلم پرویز شیخ طادی و احسان عظیمی با همکاری دو پژوهشگر و محقق تاریخ در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی به رشته تحریر در می‌آید.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار