اهواز؛

استقرار گروه های استهلال از فردا در مناطق مختلف خوزستان

دبير ستاد استهلال خوزستان گفت: 21 گروه استهلال از فردا به منظور رويت هلال ماه شوال و اعلام عيد سعيد فطر به مناطق مختلف خوزستان اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حميد خلفي با توجه به اينکه امسال ماه رمضان 29 روز است اظهار داشت: به منظور اينکه يقين در رويت هلال ماه حاصل شود، 21 گروه استهلال از فردا به مناطق مورد نظر در سطح استان اعزام مي شوند.

وی افزود: به دستور مقام معظم رهبري و وظيفه شرعي کار اين گروه‌ها سه شنبه ادامه خواهد يافت و 21 گروه از شهرستان‌هاي سوسنگرد ، اهواز، دزفول، خرمشهر، آبادان، لالي، شادگان ، شوش و انديمشک به همراه يک گروه از ارتش و مرکز تخصصي نجوم استان برنامه استهلال را در غروب سه شنبه انجام مي‌دهند.

خلفی تصریح کرد: احتمال رويت هلال ماه شوال در غروب روز سه شنبه بسيار بالاست است و با توجه به موقعيت افق احتمال رويت هلال ماه مبارک رمضان 40 دقيقه بعد از غروب خورشيد روز سه شنبه در کشور وجود دارد .

دبير ستاد استهلال خوزستان اذعان داشت: ستاد استهلال مقام معظم رهبري كه در دفتر ايشان
مستقر است، در تمام استان‌ها از جمله خوزستان شعبه‌هايي دارد كه اين شعبه‌ها گزارش‌هاي استهلال را پس از دريافت به اين ستاد ارسال مي‌كنند و گروه‌هاي رصد با وسايل پيشرفته شامل تلسكوپ و دوربين‌هاي قوي و با حضور ائمه جمعه و روحانيون و همچنين افراد متخصص علوم نجوم به رصد ماه مي‌پردازند.                                                                                                                   
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گروه ارتش در اطراف شهر و در نزديكي پادگان حميد اين شهرستان مستقر خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.