سیستان وبلوچستان

تشکیل کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‎های ناکارآمد شهری در سیستان و بلوچستان

نخستین کارگروه پیش‎بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در سیستان و بلوچستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛صبح امروز نخستین نشست کارگروه پیشبینی و پیشگیری از گسترش بافتهای ناکارآمد شهری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

معاون رئیس‌ کل دادگستری سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با تشریح اهداف این کارگروه گفت: الگوسازی، هماهنگی و جلب همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای مشارکت حداکثری در تحقق اهداف ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از اهداف این کارگروه در سال‌جاری است.

محمدعلی حمیدیان تعیین وضعیت حقوقی املاک و ساکنان، نظارت و حفاظت از اراضی دولتی در محدودهها و محلات هدف شهر زاهدان را از مهمترین اولویت‌های کارگروه پیشگیری از گسترش بافتهای ناکارآمد شهری در سال‌جاری برشمرد.

وی افزود: استخراج و احصای دقیق وظایف و تکالیف قانونی دستگاه‌های مرتبط با پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید بافتهای ناکارآمد در زاهدان یک دغدغه عمومی است.

حمیدیان با تاکید در تسریع اجرای طرح کاداستر در اراضی استان افزود: اغلب اراضی و زمینهای مرتبط استان سیستان و بلوچستان به صورت دستی ساماندهی شدهاند، در حالی که قانون جامع کاداستر وظایف و تکالیف نهادها و سازمان‌های متولی را تعیین می‌کند و با هدف ساماندهی و تثبیت مالکیتها در حال پیاده‌سازی و اجراست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۷ تير ۱۳۹۵
بسیار کاربردی خواهد بود اگر این برنامه به مرجله اجرا برسد
آخرین اخبار