ایجاد سامانه اخلاق در پژوهش در دانشگاه پیام نور

مدیر کل دفتر تحقیقات، خدمات پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: سامانه اخلاق در پژوهش در دانشگاه پیام نور با هدف حفظ محیط زیست کشور راه اندازی شد.

علی اصغر شکری مدیر کل دفتر تحقیقات، خدمات پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کمیته اخلاقدر دانشگاه پیام نور اظهار داشت: اخلاق در این دانشگاه یکی از ارکان اصلی بوده و توجه به محیط زیست اطرافمان یکی از مسائل مهم در این مرکز آموزشی محسوب شده و اجرای آیین نامه اخلاق زیستی و ضرورت تفاهم نامه با یکی از دانشگاه های علوم پزشکی جهت اخذ کد اخلاق برای انجام آزمودنی‌های انسانی، حیوانی و گیاهی است.
 
وی ادامه داد: مقرر شد از کمیته ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعلامات لازم اخذ شود، تا علاوه بر آن با موضوع پیشنهاد ایجاد سامانه اخلاق در پژوهش و راه اندازی آن نیز موافقت شود.

شکری یادآور شد:  تصمیم گیری در خصوص چند پرونده در زمینه بداخلاقی‌های علمی و تصمیماتی از قبیل تعلیق پژوهانه شخص، عودت پاداش مقاله اخذ شده و معرفی به هیأت انتظامی تخلفات هیأت علمی و کمیته انضباطی، انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار