ارائه درس "انسان شناسی اسلامی" از سال تحصیلی جدید / درسی تازه برای علوم انسانی ها

دبیر شورای تحول علوم انسانی از جزئیات درس انسان شناسی اسلامی برای رشته های علوم انسانی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

حمید طالب زاده دبیر شورای تحول علوم انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به تدریس درس انسان‌شناسی اسلامی برای تمام دانشجویان علوم انسانی ورودی نیم سال دوم ۹۵- ۹۶ گفت: در حال حاضر گروهی مشغول تهیه سرفصل های درس «انسان شناسی اسلامی» هستند و در صورت نهایی شدن، سرفصل ها را برای تدریس به دانشگاه ها اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه این درس مختص مقطع کارشناسی رشته‌های علوم انسانی است، بیان کرد: دبیر شورای تحول علوم انسانی گفت: درواقع  درس «انسان شناسی اسلامی» درسی است که دانشجویان رشته های مختلف علوم انسانی به عنوان زمینه درسی خود در دوره کارشناسی باید بگذرانند.

طالب زاده افزود :این درس می تواند به جای یکی از دروس عمومی و معارف اسلامی قرار گیرد چون درس معارف اسلامی خوشه بندی بوده یعنی در چند دسته قرار می گیرد که یکی از دسته ها به درس انسان شناسی، عرفان و اخلاق و این مسائل می پردازد. درس جدید می تواند جایگزین یک یا دو واحد از این درس ها شود.

دبیر شورای تحول علوم انسانی با اشاره به استادان این درس عنوان کرد: برای تدریس این درس، استادان خوبی که درسهای این چنینی را در دانشگاه ها تدریس می کنند، انتخاب می شوند.

وی درباره منابع این کتاب نیز یادآور شد: درمیان کتاب های متعددی که در زمینه انسان شناسی اسلامی تالیف شده و در رشته های مختلف دانشگاهی تدریس می شود، ۱۵ کتاب تاکنون بررسی شده، که از میان آنها یک تا سه کتاب انتخاب شده و به عنوان منبع این درس دو واحدی عرضه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار