معرفی فینالیست های میزبان یورو و جام جهانی

نگاهی می اندازیم به مسابقات جام جهانی و یورو در طول تاریخ که تیم های میزبان، یک پای اصلی فینال بودند.

معرفی فینالیست های میزبان یورو و جام جهانیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،دیدار فینال یورو 2016 امشب بین دو تیم فرانسه میزبان و پرتغال برگزار می شود . به همین بهانه نگاهی می اندازیم به مسابقات جام جهانی و یورو در طول تاریخ که تیم های میزبان یه پای فینال بودند.
 
1-    جام جهانی 1930 که نخستین دوره این جام بود و در کشور اروگوئه برگزار شد و در حالی که بسیاری از تیم های بزرگ دنیا در این رقابتها شرکت نکردند ، کشور میزبان با شکست آرژانتین جام قهرمانی را بالای سر برد و نخستین قهرمان جام لقب گرفت.
 
2-    دومین دوره جام جهانی نیز در سال 1934 در کشور ایتالیا برگزار شد و این کشور موفق شد در خاک خود دو بر یک چکسلواکی را شکست و اولین تیم اروپایی شود که این جام را می برد.
 
3-    سومین دوره جام جهانی نیز پس از دو دوره برگزار نشدن به دلیل جنگ جهانی دوم در سال 1950 در کشور برزیل برگزار شد و تیم میزبان به فینال مسابقات رسید اما در فینال دو بر یک مغلوب اروگوئه شد تا این تیم برای دومین و آخرین بار قهرمان جهان شود.
 
4-    جام جهانی 1958 در کشور سوئد برگزار شد و این تیم توانست به فینال راه یابد اما در فینال مغلوب ستاره های برزیل شدند و پنج بر دو شکست خوردند تا برزیل برای نخستین بار قهرمان جهان شود. در دوره قبلی جام جهانی در سال 1954 که در سوئیس برگزار شد ، تا آن زمان تنها دروزه ای بود ککه تیم میزبان به فینال راه نیافت.
 
5-    جام جهانی 1966 در انگلیس برگزار شد و تیم ملی این کشور برای اولین و آخرین بار توانست قهرمان این مسابقات شود. آنها در فینال چهار بر دو آلمان غربی را شکست دادند.
 
6-    در سال 1968 سومین دوره مسابقات یورو برگزار شد و ایتالیای میزبان موفق شد با پیروزی برابر یوگوسلاوی در فینال قهرمان شود. این نخستین دوره یورو بود که تیم میزبان به فینال راه یافت و قهرمان شد.
 
7-    جام جهانی 1974 در آلمان برگزار شد و تیم ملی این کشور نیز به فینال راه یافت. آنها در فینال دو بر یک هلند را شکست دادند و قهرمان شدند.
 
8-    جام جهانی 1978 در آرژانیت برگزار شد و تیم ملی این کشور موفق شد برای نخستین بار قهرمان جهان شود.
 
9-    در یورو 1984 فرانسه میزبان موفق شد با پیروزی برابر ایتالیا در فیننال قهرمان یورو شود و نخستین جام مهم خود را به دست آورد و دومین تیم میزبان در تاریخ یورو شود که قهرمان شد.
 
10-    در مسابقات مهم بعدی که میزبان قهرمان شد باز هم تیم ملی فرانسه بود که به این افتخار رسید و در جام جهانی 1998 که میزبان بود با پیروزی برابر برزیل قهرمان شد.
 
11-    مسابقات یورو 2004 در کشور پرتغال برگزار شد و تیم ملی این کشور موفق شد به فینال مسابقات راه یابد اما در فینال یک بر صفر مغلوب تیم شگفتی ساز یونان شد و نتوانست قهرمان شود.
 
12-    اما در این دوره مسابقات یورو که در کشور فرانسه برگزار شد باز هم تیم ملی این کشور موفق شده به فینال راه یابد و باید امشب به مصاف پرتغال برود. تاریخ نشان داده تیم ملی فرانسه فقط زمانی موفق است که بازی ها در کشور خودش برگزار شود و در دو دوره قبلی که  یک بار در جام جهانی و یک بار در یورو رخ داده است فرانسه موفق شده در خاک خودش جام قهرمانی را بالا ببرد. باید دید این بار نیز تاریخ تکرار می شود یا تیم ملی پرتغال برای نخستین بار تاریخ سازی می کند و قهرمان یک تورنومنت مهم شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: یورو ، 2016 ، میزبان ، فرانسه ، پرتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار