یونیسف: احتمال بی‌خانمان‌شدن هزاران کودک در عملیات بازپسگیری موصل

آژانس کودکان سازمان ملل هشدار داد تلاش‌ها برای بازپسگیری موصل از گروه تروریستی داعش می‌تواند در عراق فاجعه انسانی ایجاد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، یک مقام ارشد آژانس کودکان سازمان ملل هشدار داده است در صورتی که طرح‌های بشردوستانه در زمان عملیات زمستانی ارتش عراق برای بازپسگیری شهر موصل از داعش اجرا نشود، ده‌ها هزار کودک بی‌خانمان خواهند شد. 

«پیتر هاوکینز،» نماینده یونیسف در عراق، تخمین می‌زند عملیات بازپسگیری موصل به طور مستقیم بر زندگی حدود 1 میلیون و 700 هزار نفر تأثیر بگذارد. احتمال این که بتوان در زمان درگیری‌ها به این شهر نیمه‌خشک کمک‌رسانی کرد بسیار ضعیف است. 

حدود یک سال است که ارتباط آژانس‌های کمک‌رسانی سازمان ملل با مردم شهر موصل به دلیل تسلط داعش بر آن و امتناع این گروه تروریستی از داشتن تماس با نهاد مذکور، قطع است. 

تاکنون تنها 35 درصد از طرح درخواستی سازمان ملل برای کمک به مردم عراق در سال 2016 تأمین شده است. به همین دلیل یونیسف با کمبود بودجه 100 میلیون دلاری برای اسکان بی‌خانمان‌های این کشور مواجه است. 

به گفته هاوکینز، حدود 2 سال است که هیچ‌گونه ایمن‌سازی در این شهر انجام نشده و امکانات تحصیلی بسیار اندک بوده است. به دلیل باز بودن راه تجارت با سوریه و زمین‌های حاصلخیز اطراف رود دجله، مواد غذایی از زمان اشغال موصل بوسیله داعش در دسترس مردم بوده است.

عراق 36 میلیون جمعیت دارد. حضور داعش در این کشور و درگیری‌ها میان تروریست‌ها و ارتش عراق برای بازپسگیری شهرهای اشغالی شرایط سختی را ایجاد کرده است. این کشور 4 میلیون و 700 هزار کودک دارد که حدود یک سوم آن‌ها به شدت نیاز به کمک دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار