گوگل در راستای سازماندهی هرچه بیشتر اطلاعات جهان و افزایش دسترس‌پذیری و استفاده‌پذیری همگانی آن قابلیت جستجوی صوتی عربی را عرضه کرده است.

به گزارش خبرنگار وب گردی باشگاه خبرنگاران، با توجه به آنکه کاربران به طور فزاینده‌ای با تلفن همراه به اینترنت وصل می‌شوند جستجوی صوتی باعث آسان شدن کار می شود زیرا کاربران با صدای خودشان دست به جستجو می‌زنند. جستجوی صوتی مبتنی بر فناوری گفتارشناسی گوگل است که گفتار را به نوشتار تبدیل می‌کند و سپس براساس آن متن جستجو می شود انگار که کاربر متن را خودش با صفحه کلید وارد کرده باشد.


به گفته نجیب جرار، مدیر بازاریابی گوگل در خاورمیانه و شمال آفریقا جستجوی صوتی عربی گام بزرگی در خاورمیانه و شمال آفریقا برای دسترسی بیشتر کاربران به نوآوری های گوگل است و نشان‌دهنده‌ امکانات چشمگیر اینترنت است.
جستجوی صوتی قوی و سریع است و کل عملیات رایانش در عرض چند ثانیه در مراکز داده‌ای گوگل انجام می شود. نخست فایل‌های صوتی به صورت بی‌درنگ به مراکز داده‌ای گوگل ارسال می‌شود تا به نوشتار تبدیل شود. سپس بر اساس نوشتار به دست‌ آمده جستجو انجام می شود و نتایج عرضه می‌شود.
گوگل برای ایجاد قابلیت جستجوی صوتی عربی با گویشوران بومی امارات، مصر،لبنان،عربستان و اردن کار کرده است و نمونه‌های گفتاری را گردآوری کرده است.
جستجوی صوتی نخستین بار در سال 2008 در گوگل راه‌اندازی شد و در امارات در آیفون و آندروید +2.2 در دسترس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار