هاشمی:از دوچرخه‌سواری توقع مدال نداریم اما باید بهتر نتیجه بگیرند/قمری:امیدوارم دوچرخه‌سواران ما شگفتی‌ساز شوند

رئیس کمیته ملی المپیک ابراز امیدواری کرد که رکابزنان کشورمان در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو نتایج بهتری نسبت به دوره گذشته کسب کنند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان کیومرث هاشمی ظهر امروز با حضور در کمپ تیم‌های ملی دوچرخه سواری از آخرین وضعیت اعزامی به المپیک 2016 بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم گرفتیم که از نزدیک در کنار این ورزشکاران باشیم و به آنها خداقوت بگوییم. به هر حال کار بسیار سخت است و رکابزنان آخرین روزهای آماده‌سازی خود را سپری می‌کنند. آنها با همت و غیرتی که دارند تلاش می‌کنند تا حضور موفقی در المپیک داشته باشند.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: دوچرخه سواری ایران در بازی‌های آسیایی 2014 موفق بود و در مدال‌آوری و رتبه ایران تاثیر گذاشت. به نظرم حضور رکابزنان در المپیک باید کیفی باشد و فدراسیون نیز برنامه‌ریزی خوبی کرده است و توقع این است که رکوردها بهتر از گذشته باشد. امیدوارم رکابزنان بتوانند نتایج زحماتشان را با کسب نتایج بهتر نسبت به المپیک لندن بگیرند.

هاشمی ادامه داد: ما توقع مدال از دوچرخه‌سواری نداریم اما از برخی رشته‌های دیگر این توقع وجود دارد و امیدوارم زحمات همه ورزشکاران به بار بنشیند.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از مدال‌آوری ورزشکاران ایران در المپیک گفت: پیش‌بینی ما این است که در 3 رشته قطعا مدال کسب می‌شود که عبارتند از کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری اما هنوز نمی‌توان رنگ مدال‌های آنها را مشخص کرد و باید این کار در نزدیکی بازی‌ها انجام شود. در برخی از رشته‌ها نیز همچون تیراندازی امیدوار به کسب مدال هستیم. به نظرم پتانسیل مدال‌آوری کاروان ایران در المپیک ریو بالا است و امیدواریم کاروان کشورمان نتیجه زحماتش را ببیند. بدون شک اگر دست به دست هم بدهیم موفقیت‌های بیشتر و مدال‌های خوش‌رنگ‌تری کسب خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره مشخص نبودن وضعیت مربیان برخی رشته‌ها برای اعزام به المپیک عنوان کرد: واقعیت این است که در تقسیم‌بندی و توزیع کادر فنی محدودیت‌هایی وجود دارد و ما در همین باره بر مبنای سیاست‌های گذشته تصمیم گرفته‌ایم که اولویت با رشته‌های مدال‌آور و پس از آن رشته‌های امیدوار به کسب مدال باشد. ما سعی کردیم حداقل‌ها را فراهم کنیم و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حقی از کسی ضایع نشود.

*قمری:امیدوارم دوچرخه‌سواران ما شگفتی‌ساز شوند

 خسرو قمری در حاشیه اردوی المپیک دوچرخه‌سواری اظهار داشت: امیدوارم بچه‌های ما مانند بازی‌های آسیایی که هیچکس فکرش را نمی‌کرد مدال بگیریم در المپیک هم شگفتی‌ساز شوند. امیدوارم آنها بتوانند 30 تا 40 درصد بهتر از المپیک لندن کار کنند.

وی گفت: نظم و انضباطی که در دو سه سال گذشته در وزارت ورزش به وجود آمده باعث شده ما هم به اهداف‌مان برسیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت:‌ بچه‌های ما در مدت زمانی که در اردوها بودند تلاش زیادی کردند و امیدواریم به چیزی که شایسته‌شان است، برسند.

امروز تست آمادگی از چهار ملی‌پوشی که برای المپیک انتخاب شده‌اند گرفته می‌شود و پس از آن راهی تور بین‌المللی چین خواهند شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار