نیویورک تایمز: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور را تضعیف می کند

نيويورک تايمز نوشت: خروج انگليس از اتحاديه اروپا جايگاه اين کشور را در شورای امنیت سازمان ملل تضعیف خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ خروج انگیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) سال های افول قدرت ملکه الیزابت دوم را به فصل پایانی تاریخ بریتانیای کبیر تبدیل کرده است. 

رویای انگلیس برای احیای قدرت خود با خروج از اتحادیه اروپا نتیجه عکس خواهد داد. به نظر می رسد اشتیاق انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، جدا شدن نهایی اسکاتلند از این کشور را اجتناب ناپذیر ساخته است. برکسیت همچنین موجب بلاتکلیفی وضعیت ایرلند شمالی شده است؛ مکانی که بیشتر جمعیت آن با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالفت کردند. 

اشتیاق برخاسته از تصور غلط انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، جایگاه این کشور را در شورای امنیت سازمان ملل تضعیف خواهد کرد. قدرت های بزرگ هرگز به این انگلیس کوچک اجازه استفاده از حق وتو علیه خواسته هایشان را نخواهند داد. 

اما چرا انگلیس این راه را انتخاب کرد؟ این انتخاب ربطی به حاکمیت و استقلال ندارد، بلکه به منزله مخالفت با تغییر قومی است. 

نویسنده این مقاله اشاره می کند، من به نقاط مختلف انگلیس که همه پرسی در آن برگزار شده بود، سفر کردم. صدها بار از مردم شنیدم که می گفتند: «ما دیگر کشورمان را به رسمیت نمی شناسیم.» 

طبقه متوسط انگلیس که دیدگاههای سنتی و راست گرایانه دارند، این همه پرسی را مربوط به عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا قلمداد نمی کردند، بلکه آن را همه پرسی درباره مهاجرت می دانستند. انگیزه این گروه که مخالف ورود مهاجران به کشورشان هستند، برای رای دادن به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، چیزی مربوط به هویت بود، نه ریاضت های اقتصادی.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار