اردبیل؛

تصویب یک فوریتی منطقه آزاد اردبیل با اهتمام امام جمعه اردبیل و مسئولان انجام شد

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب یک فوریتی ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل در مجلس حاصل وفاق و همدلی مسوولان از جمله امام جمعه و استاندار و نمایندگان استان بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بشیر خالقی افزود: این موضوع از حدود یک ماه قبل از طریق نمایندگان مجلس ، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان پیگیری می شد و حتی در جشنواره کوچ عشایر که اردیبهشت در پارس آباد برگزار شد آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان به این موضوع تاکید کرده و خواستار پیگیری های لازم شد.


وی گفت: روز گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی یک فوریت لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی از جمله استان اردبیل و شهرستان های گرمی ، بیله سوار و پارس آباد که از سوی دولت آمده بود مورد تصویب قرار گرفت.


نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از مهم ترین مزایای منطقه آزاد را جذب سرمایه خارجی به ویژه در بخش های مولد ، جذب و انتقال فناوری به کشور ، ایجاد فرصت های اشتغال در داخل کشور ، افزایش تولید و ارزش افزوده بخش های اقتصادی به ویژه بخش صنعت ، کمک به کشور برای ورود به بازارهای جهانی عنوان کرد.

خالقی با بیان اینکه پیش تر و در مجلس نهم نیز این لایحه از طرف دولت مطرح شده بود اما چون در مجلس رای نیاورد بود تصویب نشد افزود: این لایحه این بار از تعداد 220 نفر که در مجلس حضور داشتند با 130 رای موافق تصویب شد.

وی گفت: در زمینه راه آهن نیز تلاش می کنیم با رییس سازمان برنامه بودجه هماهنگ کنیم تا بودجه لازم را اخذ کنیم.

خالقی افزود: در مجلس نهم و در بودجه سال 94 بودجه ای که برای راه آهن اردبیل گذاشته شده بود در مقایسه با بودجه راه آهن دیگر استان ها از جمله قزوین و گیلان بسیار پایین بود ، برای راه آهن هر یک از این استان ها بیش از دو هزار و 800 میلیارد ریال و برای استان اردبیل 300 میلیارد ریال مصوب شده بود که تنها 70 میلیارد ریال از این میزان اختصاص یافت.

انتهای پیام/ع



برچسب ها: اردبیل ، تصویب ، منطقه ، آزاد ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار