اولین بانک شیر مادر کشور در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان ازتبریز:این مرکز به منظور تامین شیرموردنیازکودکان که به هردلیلی ازتغذیه باشیرمادرمحروم هستندراه اندازی شده است.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در مراسم آغاز به کار اولین بانک شیر مادر کشور با اشاره به اهمیت ویژه تغذیه نوزادان به وسیله شیرمادر ،اصلی ترین دلایل راه اندازی این مرکز را درمان کودکان بیمار و نارس بیان کرد.
مرندی افزود :تغذیه باشیرمادر برای افزایش ضریب هوشی ،قدرت تشخیص،تکامل،ومحافظت درمقابل عفونت بسیارمهم هست ومهمترین دارو برای کودکان نارس می باشد
وی راه اندازی بانک شیررادردیگراستانها ضروری دانست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات وبهداشت درمانی تبریز نیز هزنیه ساخت وراه اندازی این مرکزرا 5میلیاردریال اعلام کرد وگفت :این مرکز آمادگی خدمات رسانی به کلیه نوزادان نارس ومحروم ازشیرمادر تبریز رادارد.
صومی گفت :راه اندازی این مجموعه می تواند گام بسیارموثری درفرهنگ سازی تغذیه باشیر مادردرجامعه ایفا کندواگربتوانیم تغذیه شیرمادررااز35درصدتا75درصدافزایش دهیم می توانیم ازهزنیه سنگینی را ازدوش حوزه سلامت درسالهای  آینده کم کنیم.
ویل پارکس نماینده یونیسیف درایران هم تاکید کرد: درشش ماهه نخست تولدنوزادباید ازشیرمادر استفاده شود .
وی با بیان اینکه این مرکز با تجهیزات وتکنولوژی واستاندارروزدنیا فعالیت می کندافزود:استفاده از شیر مادر سالانه ازمرگ هشتصدهزارکودک درجهان نجات می دهد.
شهیدی مسول بانک شیربیمارستان الزهرا نیز گفت:به منظورازبین بردن خطرانتقال بیماری های مانندایدز،هپاتیت ب و سی و باکتری ها بعد از جمع آوری شیرهای اهدایی آنها را پاستوریزه کرده و سپس در یخچال های ویژه نگهداری می شود.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار