رویترز: حمله مرگبار با کامیون در فرانسه، نشاندهنده عادی شدن تروریسم در اروپا

خبرگزاری رویترز در مطلبی به بررسی واکنش سران اروپایی به حمله تروریستی خونبار نیس فرانسه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: پس از حمله تروریستی مرگبار در نیس فرانسه، سران اروپایی و رؤسای امنیتی پیام هایی جدی منتشر کردند: "اینگونه حملات تروریستی که در آنها از وسایل نقلیه معمولی استفاده می شود، اجتناب ناپذیر هستند و هرکسی می تواند آنها را انجام دهد."

"مانوئل والس،" نخست وزیر فرانسه اعلام کرد: ما وارد عصر جدیدی شده ایم. فرانسه باید با تروریسم زندگی کند. "شارل میشل،" همتای بلژیکی وی نیز در این خصوص گفت: از آنجایی که گروه تروریستی داعش در ماه مارس (حدود 4 ماه پیش) حملاتی مرگبار در بروکسل انجام داد و در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان 94) نیز در پاریس حملات تروریستی انجام داد، دیگر آن ریسک صفر وجود ندارد. ما هم اکنون با تهدیدهای مختلفی مواجه شده ایم. بلژیک اینگونه حملات را پیش بینی می کرد و آماده است تا در روز جشن ملی – که پنجشنبه آینده برگزار می شود – از ملت خود محافظت کند.

وی این اظهارات را در بروکسل، پایتخت بلژیک بیان کرد؛ شهری که همانند شهرهای فرانسه همچنان در حالت فوق العاده قرار دارد و پلیس و نیروهای نظامی در سطح شهر دیده می شوند.

پنجشنبه شب، در حمله تروریستی شهر "نیس" فرانسه، یک کامیون با سرعت 60 تا 70 کیلومتر به سمت جمعیتی که برای جشن روز استقلال فرانسه گرد هم آمده بودند، حمله ور شد و مسافت حدود 2 کیلومتر را طی کرد. در این اقدام تروریستی 84 نفر کشته و بیش از 130 نفر زخمی شدند. راننده این کامیون یک مرد 31 ساله به نام "محمد الحویج بوهلال" با تابعیت دوگانه فرانسوی- تونسی است. او به ضرب گلوله پلیس فرانسه کشته شد.

رئیس سابق بخش ضد تروریسم در "سرویس امنیتی بلژیک" گفت: برای مقابله با اینگونه حملات چه می توان کرد؟ جلوگیری از وقوع آنها غیرممکن است، حتی اگر سرنخ هایی بدست آید.

به نوشته رویترز، اینکه عامل این حمله تروریستی توانسته با سرعت در خیابان حرکت کند و 84 نفر را زیر بگیرد، تأثیری بسیار مرگبارتر از حملات تروریستی دیگر داشته است. حدود 25 گلوله روی شیشه این کامیون دیده شد که این بدان معناست که پلیس با تفنگ های معمولی به سمت آن تیراندازی کرده است.

رئیس سابق بخش ضد تروریسم بلژیک همچنین گفت: ما در آمریکا نیستیم. نیروهای امنیتی حاضر در صحنه زمان محدودی داشتند که به این مسئله واکنش نشان دهند. آنها باید بدون آسیب رساندن به مردم بی گناه خیابان، به سمت کامیون تیراندازی می کردند. 

به نوشته رویترز، اینگونه حملات تروریستی مرگبار با وسایل نقلیه در بیشتر نقاط جهان متداول شده است. حدود دو سال پیش سخنگوی گروه تروریستی داعش در یک پیام صوتی اعلام کرد حامیان این گروه باید همه کافران را در فرانسه، آلمان یا کشورهای متحد آنها بکُشند. آنها باید از شیوه های ساده از جمله وسایل نقلیه استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۶ تير ۱۳۹۵
خیلی دردناک هست.خداوندبه خانواده هاشون صبربده.قلباخیلی متاثرشدم مدم.آخه مردم چه گناهی دارن که اینطوری باید سرشون بیاد.انشاءاله عاملین این جنایت به درک واصل بشن.
آخرین اخبار