آبادان؛

لزوم تقویت وضعیت ناوگان دریایی آبادان

فرماندار آبادان بر لزوم توجه به بهبود وضعیت ناوگان دریایی این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عزیزاله شهبازی در نشست هم اندیشی فعالان صنایع دریایی خوزستان در آبادان با اشاره به اینکه صنایع دریایی یکی از مزیت های نسبی در این شهرستان به شمار می رود، گفت: آبادان هم از لحاظ سابقه و هم از نظر انجام این کار در استانی که نزدیک به ۳۰ درصد از آب های جاری کشور را داراست، پیشگام است.

وی افزود: در زمان حاضر شهرستان آبادان یکی از شهرهایی است که بیشترین تعداد ناوگان های دریایی در زمینه ی تجارت و صیادی را در اختیار دارد.

فرماندار آبادان با بیان اینکه به روز کردن ناوگان دریایی منطقه از مهمترین تقاضاهای صنعتگران این حوزه است، گفت: از مدیریت صندوق توسعه دریایی کشور نیز تقاضا داریم تا در این زمینه به صنایع جانبی نیز توجه شود.

شهبازی از مزارع پرورش میگوی چوئبده به عنوان بزرگترین سایت آبزی پروری کشور نام برد و افزود: در حوزه مکانیزه کردن این مزارع و همچنین تعمیر شناورها مشکلاتی وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه مسئولان امر دارد.

وی از برنامه ریزی برای اجرای دو طرح صنایع دریایی در روستاهای آبادان خبر داد و گفت: قرار است تا دو طرح تاسیسات دریایی که از طرح های خود اجرایی بر مبنای تولید و تعمیر شناورها است و طرح های توجیهی آنها نیز پذیرفته شده، احداث و در راستای اجرای خدمات به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.