با موافقت نمایندگان؛

یک فوریت "طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور" تصویب شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌ها مازاد، موافقت کردند.

یک فوریت
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه 27 تیر ماه با یک فوریت طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور به استرداد دریافتی‌های مازاد، موافقت کردند و همچنین نمایندگان با 149 رای موافق 59 رای مخالف و 8 رای ممتنع با یک فوریت طرح مذکور موافقت کردند.

محمد دهقان به عنوان یکی از طراحان طرح مذکور در صحن علنی مجلس گفت: موضوع پول‌های نامتعارف موضوعی بود که به سرمایه اجتماعی کشور آسیب زد بنابراین نیاز است مجلس شورای اسلامی در رابطه این معضل چاره‌اندیشی کند.

وی با اشاره با بیان اینکه کسب مسئولیت جمهوری اسلامی ایران طعمه نیست گفت: به فرموده حضرت علی‌ (ع) مسئولیت امانتی است بر دوش مسئولین کشور است.

وی ادامه داد: ما مسئول نشدیم که به دنبال این باشیم که کیف خود و اطرافیان خود را پر کنیم چرا که مسئول شدیم تا امانت‌دار حقوق مردم باشیم.

دهقان تاکید کرد: وقتی جوانان ما برای دریافت ده میلیون تومان وام باید مراحل اداری زیادی را بگذرانند نباید یک مدیر از اختیارات خود استفاده کرده و ده‌ها میلیارد تومان برای خود وام در نظر بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر یک رئیس بانک بیش از دویست میلیون تومان حقوق می‌گیرد که این مسئله با ذات انقلاب و موازین اسلامی ناسازگار است.

این نماینده مجلس در تشریح فوریت طرح مذکور گفت: بنده از حساسیت مجلس دهم در رابطه با موضوع حقوق‌های نامتعارف متشکرم. طرح فعلی مذکور نباید بیش از اندازه روی میز هیئت رئیسه مجلس بماند چرا که مردم توقع دارند نمایندگان مجلس به سرعت با موضوع حقوق‌های نامتعارف برخورد کند.

وی ادامه داد: معتقدم باید با فوریت طرح مذکور هر سریع‌تر آسیب‌های اجتماعی حقوق‌های نامتعارف جلوگیری کرد که بنده با نمایندگان با فوریت این طرح موافقت کند.

سرانجام دو فوریت طرح مذکور به رای مجلس گذاشته شد که مجلس با قید دو فوریت این طرح مخالفت کرد و یک فوریت این طرح را به تصویب رساند.

گفتنی است دهقانی نقندر – امینی فرد – بنایی – نقوی حسینی – قوامی – باستانی – سلام امینی- نانوا کناری- فولادگر- ابطحی – سید احسان قاضی‌زاده هاشمی – مسعودی – کریمی قدوسی – آزادیخواه – خادمی – حضرت‌پور – ناصری‌نژاد – منصوری – علی‌رضا ابراهیمی- نادری – رستمیان – پژمان‌فر – فرهنگی – حسین‌زاده بحرینی و طباطبایی‌نژاد از جمله طراحان طرح مذکور هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جلسه ، علنی ، نمایندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار