اهواز؛

پایان خرید محصول گندم در خوزستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اعلام کرد: با پایان خرید تضمینی گندم، 1 میلیون و 395 هزار و 31 تن از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیاوش حسین پور اظهار کرد: شرکت غله با بهره‌گیری از 109 مرکز و کمیسیون خرید توانستنه بیش از 1 میلیون و 395 هزار تن گندم را در قالب 214 هزار و 654 محموله خریداری و ذخیره سازی کند.

وی افزود: از این میزان محصو بیش از یک میلیون و 198 هزار تن از نوع گندم معمولی و 196 هزار و 394 تن از نوع گندم دروم و همچنین از این مقدار بیش از 410 هزار تن خرید شرکت غله و 984 هزار و 527 تن آن خرید مباشر بوده است.

حسین پور بیان داشت: در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد و ذخیره‌سازی سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیت بیش از یک میلیون و 100 هزار تن، نسبت به ذخیره سازی گندم اقدام کرده است.

وی عنوان کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت 12 هزار و 705 ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13 هزار و 68 ریال خریداری کرده‌اند.

حسین پور اظهار داشت: با سیاست‌گذاری‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌های بی‌وقفه مسئولین شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت‌های بی‌دریغ بانک کشاورزی تاکنون 17 میلیارد و 883 هزار و 119 میلیون ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: خرید رسماً به اتمام رسیده است و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 اذعان داشت: موجودی سیلوهای استان در سطح مطلوبی قرار دارد و هیچگونه  مشکلی از حیث تامین گندم در استان خوزستان نخواهیم داشت.

حسین پور ضمن تشکر از همکاری پرسنل و ادارات ذیربط و بانک کشاورزی عملکرد آن‌ها را قابل ستایش و قدردانی دانست و عنوان کرد: در سال گذشته تا پایان فصل خرید 962 هزار تن گندم در استان خریداری شد که میزان خرید فعلی با تمهیدات به موقع دولت تدبیر و امید، افزایش 46 درصدی نسبت به سال زراعی گذشته را نشان می‌دهد.

وی همچنين از جذب 100 درصدي اعتبارات بهسازي نانوائي‌ها در سال 1394  خبرداد و افزود: با اعتبار بیش از یک میلیارد و 539 میلیون ریال انجام بهسازي و نوسازي تعداد 30 واحد از نانوائي‌هاي استان انجام شد که این مساله قطعاً بر بهداشت، سلامت و كيفيت نان توليدي تأثیر چشمگيري خواهد داشت.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.