فرانسه: ترکیه نمی تواند شریک مطمئنی در مبارزه با داعش باشد

ژان مارک آرو وزیر خارجه فرانسه گفت: ترکیه نمی تواند شریک مطمئنی برای مبارزه با داعش باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، ژان مارک آرو گفت: به دنبال کودتای نظامی اخیر ترکیه دیگر نمی تواند شریکی مناسب و مطمئن برای مبارزه با داعش باشد.

سوالاتی وجود دارد که باید پرسیده شوند و ما این سوالات را از آنها خواهیم پرسید. ترکیه تا حدی برای این کار مناسب بوده است اما تردیدهایی هم وجود داشته است. اجازه بدهید درباره این موضوع رو راست باشیم.

آرو این سخنان را به دنبال بی ثباتی پس از کودتای نافرجام ضد دولت ترکیه بیان داشت. در این حال رسانه های دولتی سوریه مدعی شده اند کودتای ناکام اخیر در ترکیه، کودتای ساختگی اردوغان برای ضربه زدن به اعتبار ارتش این کشور بوده است. یکی از روزنامه های دولتی در سوریه اعلام کرد کودتا تلاشی از طرف اردوغان برای انتقام گیری از ارتش و از بین بردن حمایت از آن بوده است.

به دنبال اظهارات آرو یک مقام دیپلماتیک فرانسه که خواست نامش فاش نشود، گفت: سخنان آقای آرو به معنای زیر سوال بردن قابلیت ترکیه در مبارزه با داعش نیست و این کشور همچنان به عنوان یکی از اعضای ائتلاف در مبارزه با این گروه تروریستی باقی خواهد ماند.

به دنبال کودتای نظامی اخیر تنش ها بین آمریکا و ترکیه هم بالا گرفته است. ترکیه حریم هوایی خود را بسته است و این موضوع سبب شده است که هواپیماهای آمریکایی که  در عملیات ضد داعش در سوریه  حضور دارند عملا زمین‌گیر شوند.

برخی از مقامات ارشد ترکیه به طور مستقیم آمریکا را به خاطر کودتای نظامی اخیر سرزنش کرده اند. این در حالیست که دولت اوباما قویا هرگونه دست داشتن در این کودتای نظامی را رد کرده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا به وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی گفت: ادعای هرگونه دخالت علنی و  یا غیرعلنی آمریکا در کودتای نافرجام اخیر کاملا  نادرست است و می تواند به روابط دو جانبه بین دو کشور آسیب وارد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار