خلیلی: مربی خارجی ماه آینده به ایران می آید/ هزینه آموزش سوارکاری از شنا هم کمتر است

رییس فدراسیون سوارکاری گفت: با یک مربی خارجی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان و جوانان به توافق رسیده ایم.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری در جمع خبرنگاران گفت: با یک مربی خارجی برای قبول مسئولیت سرمربیگری تیم ملی سوارکاری مذاکره کرده ایم. این مربی به منظور آماده سازی تیم های بزرگسالان الف و ب و جوانان الف و ب به ایران می آید. با حضور مربی خارجی در کشور ارتباطات بین المللی گسترش می یابد. تیم ملی سوارکاری خود را برای مسابقات آسیایی 2018 آماده می کند.

وی درخصوص همکاری فدراسیون با یک شرکت خصوصی اظهار داشت فدراسیون همکاری خود را با یک شرکت خصوصی برای توسعه و گسترش سوارکاری آغاز کرده است. به زودی شاهد همکاری های دو طرف خواهید بود. ضمن این که این شرکت حامی مالی فدراسیون نیست بلکه قصد داریم با این شرکت درآمدزایی کنیم تا بتوانیم سوارکاری را به یک صنعت و حرفه تبدیل کنیم.

خلیلی ادامه داد واردات اسب با مساعدت جهاد کشاورزی به خوبی پیش می رود. کار گروه مشترکی میان فدراسیون و جهاد کشاورزی تشکیل شده است. این کارگروه شامل سه نفر از فدراسیون، سه نفر از جهاد کشاورزی و یک نفر از جامعه مالکین است. آیین نامه  نیز چند بار اصلاح شده است. واردات اسب به داخل کشور سخت شده و تنها اسب هایی که در کشور وجود ندارد اجازه ورود دارند.

رییس فدراسیون سوارکاری از برگزاری مسابقات جذاب تک مانع خبر داد و تصریح کرد به زودی مسابقات تک مانع با ارتفاع دو متر برگزار می شود. این مسابقات پخش تلویزیونی هم خواهد داشت. مسابقات این چنین توجه مردم و علاقمندان را به خود جلب می کند. 

خلیلی درباره پیست گنبد اظهار داشت ما هر ساله پیست گنبد را اجاره می کنیم و دستمزد پرسنل را نیز پرداخت می کنیم. انتظار می رود شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی این مبالغ را در خود مجموعه گنبد و برای رفع مشکلات آن صرف کند که البته این اتفاق نمی افتد. طبق قانون شرکت تجهیز و توسعه باید ورزش را حمایت کند. اگر امکان بستن قرارداد طولانی مدت با سازمان تجهیزات برای در اختیار گرفتن پیست گنبد باشد ما می توانیم بازسازی این پیست را برعهده بگیریم.

وی در خصوص همگانی کردن ورزش سوارکاری عنوان داشت علاقه ای به همگانی کردن سوارکاری نداریم. فیزیک بعضی از رشته ها قابلیت همگانی کردن ندارد. این رشته به امکانات و تجهیزات نیازمند است. باشگاه های سوارکاری معمولا در خارج از شهرها قرار دارد و ممکن است حمل و نقل سخت است. این موضوع که گفته می شود سوارکاری مختص ثروتمندان است برای جامعه سوارکاری بسیار مهلک است. گاهی خانواده هایی که بضاعت فعالیت در سوارکاری را دارد وارد ای رشته نمی شوند زیرا تصور می کنند هزینه ها بسیار بالاست. اما  باشگاه هایی در سطح کشور وجود دارد که با مبلغ ساعتی 15 هزار تومان به مردم خدمات رسانی می کنند. در تهران نیز حداکثر مبلغ آن طور که من اطلاع دارم ساعتی 40 هزار تومان است.

وی خاطر نشان کرد باشگاه های سوارکاری به دنبال جذب افراد برای آموزش هستند. گاهی هزینه های اموزش سوارکاری از شنا نیز کم تر است. 

رییس فدراسیون سوارکاری به موضوع قرنطینه اشاره کرد و گفت گشایش هایی در زمینه قرنطینه انجام شده است. به طور مثال می توانیم اسب هایمان را برای اعزام به مسابقات برون مرزی چند روزی در قطر نگهداری کنیم و سپس به اروپا و کشورهای دیگر ببریم. اما در خصوص ورود اسب ها به داخل کشور حتما باید انگیزه و دلیل خاصی وجود داشته باشد. اگر مسابقاتی با جوایز چند میلیون دلاری برگزار نکنیم خارجی ها دلیلی برای حضور با اسب های چند میلیون دلاری خود در ایران نمی بینند.

خلیلی افزود کتاب تبارنام هاسب ترکمن، کرد، دره شویی و خزربه چاپ رسیده است. به زودی کتاب اسب ترکمن ثبت جهانی می شود. معرفی اسب ترکمن دامنه اقتصادی خواهد داشت. مقدمات نگارش کتابچه اسب کرد انجام شده و نتایج از آزمایشگاه ها آمده است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۳۰ تير ۱۳۹۵
سلام لطفا ب ما ك درتهران هستيم ادرس بديد واقعا كجا ساعتي ١٥تومنه!؟؟؟؟ و كجاها ساعتي ٤٠! اگرم باشه واقعا انقد سطح كيفيت اموزشيش پايينه ك فقط وقت و هزينه تلف كردنه!!
آخرین اخبار