سوپر‌جام بعد از 10 سال؛

شهرستانی‌ها سوپر قهرمان فوتبال را مشخص می‌کنند/ رونمایی از قهرمانان جام حذفی و لیگ برتر فوتبال

دیدار سوپر‌جام فوتبال ایران پس از 10 سال ، ساعت 20:45 امشب بین استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال  و ‌فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران شاگردان گل‌محمدی در چارچوب سوپر‌جام فوتبال ایران امروز ساعت 20:45 در ورزشگاه فولاد‌شهر پذیرای شاگردان پور‌موسوی هستند.

سوپر‌جام فوتبال ایران میان قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی برگزار می‌شود. تیم استقلال خوزستان قهرمان لیگ پانزدهم با تیم ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی قرار است بعد از ده سال در سوپر‌جام فوتبال با هم بازی کنند.

آبی پوشان اهواز‌ی پس از قهرمانی در لیگ پانزدهم دچار تغییر و تحولات در کادر فنی‌شان شدند و عبداله ‌ویسی جایش را به پور‌موسوی داد. همچنین آبی‌پوشان اهوا‌زی در فصل نقل و انتقالات شا‌کله اصلی‌شان را حفظ کردند و مثلث معروفZBZ همچنان در این تیم حضور دارد.

به هرحال شاگردان پور موسوی قصد دارند با قهرمانی در سوپر‌جام ثابت کنند که قهرمانی‌شان در لیگ پانزدهم اتفاقی نبوده است.

در آن سوی میدان تیم فوتبال ذوب‌آهن با هدایت گل‌محمدی توانست بازیکنان خوبی در نقل و انتقالات جذب کرد اما چند ستاره اصلی‌اش همچون کاوه رضایی و حسن‌زاده را از دست داد.

ذوبی‌ها قصد دارند از میزبانی‌شان در این مسابقه استفاده کرده و برای اولین بار قهرمان سوپر‌جام شوند.

شهرستانی‌ها سوپر قهرمان فوتبال را مشخص می‌کنند

تاریخچه سوپر‌جام فوتبال ایران

مسابقات سوپر‌جام فوتبال ایران از سال 1384 آغاز شد. تیم‌ صبای‌قم توانست با نتیجه 4بر صفر فولاد خوزستان را شکست بدهد و قهرمان سوپر‌جام شود.

در دور بعدی سال 1386 میان تیم‌های فوتبال ‌سایپا و سپاهان به علت تغییر ورزشگاه دو تیم این بازی را تحریم کردند و بازی برگزار نشد.

در دور بعد در سال 1387 قرار است بازی سوپر‌جام میان استقلال و پرسپولیس برگزار شود که با درخواست پرسپولیس این بازی انجام نشد.

باشگاه سپاهان در سال‌های 1390، 1391 و1394 پیشنهاد احیای سوپر‌جام فوتبال ایران را به نام مرحوم حجازی داده بود.

در سال 1394 تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن به مصاف یکدیگر باید می‌رفتند که در نهایت این دیدار برگزار نشد.

به هر حال سوپر‌جام فوتبال ایران قرار است پس از 10 سال میان استقلال خوزستان و ذوب‌آهن در ورزشگاه فولا‌دشهر اصفهان از سر گرفته شود.

با این اوصاف باید دید کدامیک از تیم‌های فوتبال استقلال ذوب آهن اصفهان می‌توانند دومین قهرمانی سوپر‌جام فوتبال لقب بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار