انرژی های تجدید پذیر جایگزین انرژی فسیلی

معاون وزیر نیرو گفت: امیدواریم انرژی های تجدید پذیر تا سال های آینده جایگزین انرژی های فسیلی شوند.

 انرژی های تجدید پذیر جایگزین انرژی فسیلیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص لزوم استفاده از انرژی های تجدید پذیر اظهار داشت: ما در شرایطی هستیم که مسیر سختی ها و دشواری ها را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر از نظر سیر قانونی درفضاهای مناسبی قرار گرفته ایم.برای این تعرفه های جدید تعیین شده این اطمینان را می دهیم که طی سال های آینده هیچ گونه تغییری نداشته باشیم و مجموعه صنعت برق، دولت، مجلس و وزارت نیرو ازتوسعه انرژی های تجدیدپذیر حمایت 100 درصدی می کنند.

وی  با اشاره به اینکه قوانین پایدار تعرفه مناسب سبب شده تا ریسک سرمایه گذاری در کشور پایین بیاید و قرار دادها برای سرمایه گذاران جذابیت بالایی داشته باشد گفت: میل به استفاده از انرژی های تجدید پذیر در فضای پسا برجام  به شدت افزایش پیدا کرده و همین امر باعث شده که سرمایه گذاران خارجی و کشورهای فعال در این حوزه پیشنهاد همکاری بدهند.

طبق برنامه ریزی در قانون بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه منابع بیشتری را برای انرژی های تجدید پذیر در نظر گرفته ایم کما اینکه در حال حاضر بخش خصوصی به راحتی می تواند تامین فاینانس انجام دهد که در این مورد بانک ایرانی و خارجی در کنار یکدیگر قرار می گیرندو وزارت اقتصاد نیز ضمانت نامه مورد نظر را صادر خواهد کرد.

وی با اشاره به توانمندی های داخلی گفت:  در حوزه ساخت نیروگاه های حراراتی بعد از شرکت های جی ای و زیمنس ،شرکت ایرانی مپنا است که این شرکت بالاتر از میتسو‌بیشی قرار دارد.

فلاحتیان همچنین اذعان داشت:  در عرصه انرژی های تجدید پذیر، نوپا و جوان هستیم با این حال تلاش می کنیم تا در این مسیر از تمام تجربیات جهانی استفاده کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: در زمینه تأمین منابع نیز طوری برنامه ریزی شده است که ریسک قرار داد به حداقل برسد و وزارت نیرو هیچ گونه مشکلی در تامین منابع مالی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 2هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده اظهار داشت: وزارت نیرو در 5 سال آینده حدود 5هزار مگاوات را به مدار وارد خواهد کرد، تا در ادامه این برنامه ها ظرفیت 75هزار مگاواتی به 100 هزار مگاوات افزایش پیدا کند. 

 وی در پایان گفت: امیدواریم انرژی های تجدید پذیر تا سال های آینده جایگزین انرژی های فسیلی شوند.



انتهای پیام/ 
برچسب ها: انرژی ، فسیلی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار