بی‌بی‌سی: انتقال عجیب ویروس زیکا در یک رابطه غیراخلاقی، دانشمندان را سردرگم کرده است

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، بررسی ماهیت دقیق انتقال ویروس زیکا از زن به مرد را آغاز کرد.

بی‌بی‌سی: انتقال عجیب ویروس زیکا در یک رابطه غیراخلاقی، دانشمندان را سردرگم کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه بی‌بی‌سی؛ تا به حال تصور می‌شد عامل انتقال ویروس زیکا نیش پشه ناقل و یا خون افراد مبتلا باشد. اما اکنون نخستین مورد انتقال ویروس زیکا از طریق رابطه جنسی زن به مرد ثبت شده است.

پژوهشگران در مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیدند که انتقال ویروس زیکا از مرد به زن ممکن است. ویروس زیکا در مایعات جنسی مردان ماندگار است و این روند می‌تواند در صورت تماس جنسی باعث انتقال ویروس شود. با این وجود، تاکنون موردی از انتقال ویروس زیکا از زن به مرد گزارش نشده بود.

چندی پیش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرد رابطه کنترل نشده جنسی یک زن مبتلا به ویروس زیکا در ایالت یوتا موجب ابتلای شریک جنسی وی شده است. مرد پیش از فوت اذعان کرده بود که در چند سال گذشته از آمریکا خارج نشده است. این در حالی بود که زن اخیراً از سفر بازگشته بود و با مشاهده علائمی همچون تب، خستگی، جوش‌های پوستی و بدن‌درد به مراکز درمانی مراجعه کرده بود.

نتیجه پژوهش‌های اخیر نشان داده است زنان آلوده به زیکا ناقل ویروس به جنین هستند و موجب بروز عارضه میکروسفالی (کوچک ماندن جمجمه) در نوزاد می‌شوند و بیماری تأثیری بر شریک جنسی آن‌ها ندارد.

دکتر گری ادواردزمدیر مرکز بهداشت سالت لیک کانتیدر این باره می‌گوید: ماهیت دقیق انتقال ویروس زیکا از زن به مرد در حال بررسی است. فرد آلوده پس از ابتلا به ویروس فوت کرده است. این امر باید از زوایای مختلفی بررسی شود چراکه احتمال ابتلای مرد به ویروس زیکا پیش از تماس جنسی با شریک آلوده وجود دارد.

سفر به مناطق پرخطر و تماس جنسی با مبتلایان یکی از مهم‌ترین علل انتشار ویروس زیکا به دیگر نقاط جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
بابا شما چقدر بدبین هستید .شاید پشه نیشش زده!!!
آخرین اخبار