جعفری: عملیات آزادسازی شهرها از چنگ داعش به دست خودِ عراقی‌ها انجام می شود

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه بسیج مردمی متعلق به منطقه خاصی نیست، از عراقی بودن عملیات علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه، ابراهیم جعفری گفت: عملیات پاکسازی شهرها از لوث تروریست های داعش، کاملا عراقی است. ما در درجه اول به نیروهای خود، طرحها و زمانبندی های خودمان تکیه می کنیم. ما با طرفهای دیگر اعم از مشاوران و فراهم آورنده پوشش هوایی هماهنگ هستیم اما؛ اراده واقعی در آزاد سازی، عراقی است.

وزیر خارجه عراق افزود: عملیات فلوجه از ابتدا تا انتهای عراقی بود. ما از حمایت کشورهای دیگر بی نیاز نیستیم؛ زیرا آنها امکاناتی دارند به ویژه که جنگ کنونی جنگی سنتی نیست. ما از پتانسیل این کشورها از جمله آمریکا استفاده می کنیم، اما در نهایت این نیروهای عراقی هستند که پیروزی ساز هستند.

درباره نقش نیروهای مردمی عراق نیز بیان کرد: حشد‌الشعبی بخشی از ملت عراق است و منطقه ای نیست. یعنی نیروهای مردمی متعلق به موصل یا اربیل نیست بلکه عراقی است و به همه عراقی ها مربوط می شود.

وی افزود: موصل، دومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد است که به اشغال داعش درآمده است و ما از همه توان خود برای آزاد سازی آن استفاده می کنیم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۳۰ تير ۱۳۹۵
کشورهای جهان که می خواهند به عراق سوریه کمک کونند
مهمات ،اسلحه ، تانک ،جنگنده، های کوپتر، زیر دریایی ،ناو جنگی ،مهاجر، پهباد ،نارنجک ،مین ،بمب،بفرستند ولطفن نیرو انسانی نفرستند اگر می فرستند ، بعد امتحان و آزمایش به دست نیروهای عراقی و سوریه وارد جنگ با داعش می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۰ تير ۱۳۹۵
برای ظهور امام زمان دعای عهد و دعای الهی عظم البلاء را هر روز بخوانید
آخرین اخبار