دهلران؛

سفر یک روزه ی استاندار ایلام به شهرستان مرزی دهلران

استاندار ایلام بهمراه جمعی از مسولین استانی از طرح های در دست اجرا شهرستان دهلران بازدید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از دهلران "محمدرضا مروارید" استاندارایلام ابتدا به مرز چیلات رفت و ازنزدیک درجریان وضعیت زیرساختهای این مرز برای احداث بازارچه ومرز تردد رسمی قرارگرفت.
 
استاندار ایلام ازتصویب مراحل نهایی مرز چیلات در کمیسیونهای مختلف هیات دولت خبرداد و افزود:همزمان این روند در کشور عراق در حال اقدام است.وی گفت مراحل احداث زیرساختهای راه اب و برق دراین مرز دردست اقدام است که همزمان طرف عراقی نیز تلاش میکند این زیرساختهارا فراهم کند.
 
استاندار ایلام افزود امیدواریم اربعین امسال شاهد تردد زوار ازاین محور به سمت عتبات عالیات باشیم.
 
استاندارایلام درادامه از سدمخزنی میمه دربخش مرکزی دهلران بازدید کرد.
 
محمدرضامرواریدگفت: این طرح درسال۹۲ با۱۱ درصدپیشرفت فیزیکی تعطیل شده بود که در طی ۲سال اخیر باتغییرمحل تخصیص اعتبارات ازعمرانی به صندوق توسعه ملی عملیات اجرایی ان ازسرگرفته شد که اکنون با۳۸درصد ویشرفت فیزیکی درپست اجراست.

 وی گفت: تاکنون برای این سد بالغ بر۸۵۰میلیاردریال هزینه شده که برای تکمیل ان ۲هزار میلیرد ریال دیگرنیازمیباشد.
 
مهدی زاده مدیرعامل اب منطقه ای استان نیز گفت: شهرستان دهلران بعنوان یکی از جبهه های مهم حوزه اب استان مطرح میباشد که در سال گذشته پروژه های متعددی از جمله سد وشبکه دویرج شد میمه طرح ۵۹ هزار هکتاری دشتعباس وچندین طرح دیگر دراین شهرستان اجرا شده است.
 
مهدیزاده افزود: سال گذشته ۸۰۰میلیارد ریال درحوزه سازه های ابی شهرستان دهلران هزینه شده است وپیش بینی میشود  امسال نیزبالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان دراین شهرستان هزینه شود.

استاندارایلام همچنین در حاشیه بازدید از ساختمان آموزشکده ی کشاورزی دهلران گفت :عملیات احداث این آموزشکده از ده سال پیش اغاز شده بود که بدلیل عدم تخصیص اعتبارات تعطیل شد و درسفر رییس جمهور به استان باتزریق اعتبارات لازم عملیات اجرایی ان از سر کرفته شد که هم اکنون از پیشرفت ۹۵ درصدی برخورداراست.
 
وی بابیان اینکه قراربود این آموزشکده ازمهرماه سالجاری دانشجوبپذیرد گفت: بدلیل برخی مشکلات اداری و برگزارشدن ازمون کنکور سراسری  این امربه سال آینده موکول میشود.
 
استاندارایلام همچنین در بازدید از طرح تسطیح اراضی دشت اکبر دهلران گفت: این طرح شامل ۸هزار هکتارمیباشد که در فازاول ۴هزار هکتارآن بااعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد تومان دردست اجراست وی افزود براساس گزارش پیمانکار این طرح ۶ماه زودتر از برنامه زمانبندی به بهره برداری میرسد ومهرماه امسال به زیر کشت خواهد رفت.
 
استاندار ایلام به همراه جمعی از مسولین دراغاز سفر خود به دهلران ضمن حضور برمزار شهدای گمنام عملیات محرم بااهدای گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و ی همچنین باخانواده شهید سارمی دیدار و بااهدای لوح از صبر و بردباری خانواده معظم این شهید قدردانی نمود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.