وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بیمارستان شهید رجایی؛

با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی‌رسیم/کمبود 2 هزار و 500 تخت در استان البرز

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در کشور گفت: 20 سال دیگر هم کمبودهای ما در حوزه سلامت برطرف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان شهیدرجایی استان البرز عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف خود حداقل 90 هزار تخت بیمارستانی نیاز است که با اعتبارات دولتی تا 20 سال دیگر نیز به این هدف دست پیدا نمی‌ کنیم. 
 
وی ادامه داد: من 2 سال است این مطلب را بیان می‌کنم باید نمایندگان و دولت بپذیرند که نیاز به تصویب ساز و کار دیگری است تا جهش قابل توجهی صورت گیرد. 
 
هاشمی با بیان اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افزود: راه رسیدن به اهداف، حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت از بیمه‌هاست تا به مردم فشار نیاید. این سرمایه‌گذاری همچون در حوزه صنعت، آب، برق، گاز، تلفن و جاده باید در حوزه سلامت نیز تجلی پیدا کند. 
 
هاشمی ادامه داد: امیدواریم در قالب تصویب بودجه‌های آینده و مصوبات برنامه ششم توسعه به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. البته در استان البرز با اهداف فاصله زیادی وجود دارد، به این معنا که برای رسیدن به حد مطلوب نیاز به 10 برابر فعالیتی که تا کنون انجام شده نیاز است. 
 
وی یادآور شد: این دومین سفر ما به استان البرز است. طی سفر اول پروژه‌های بهداشتی اعم از 210 پایگاه و 67 مرکز جامع خدمات سلامت به بهره‌برداری رسیده که بالغ بر 2.5 میلیون نفر از جمعیت استان البرز تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفته‌اند. 

حسن قاضي زاده هاشمی گفت: با اهتمام ویژه همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی امروز با حجم گسترده ای از افتتاح تخت های بیمارستانی روبرو هستیم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: ساخت 720 تخت بیمارستانی در مدت زمان 18 ماه و با حداقل هزینه ها اقدام بسیار ارزشمندی است. همچنین 3 دانشکده و 30 اتاق عمل به بهره برداری رسیده است که با مجموع اقدامات انجام شده تعداد تخت های ویژه این استان 2 برابر شده است.

دکتر هاشمی استان البرز را از نظر شاخص های سلامت بسیار محروم دانست و گفت: دلیل محرومیت استان البرز این است که همواره زیر سایه تهران بوده و در حوزه شاخص تخت بیمارستانی که متوسط کشوری آن در حال حاضر 1.6 است، وضعیت استان البرز فقط 0.6 بوده بنابراین باید با سرعت بیشتری کار کرد تا محرومیت ها کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه های مناسب دانشگاه علوم پزشکی البرز در جهت توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، از مسئولان استانی و محلی به دلیل همراهی شان با دانشگاه علوم پزشکی البرز تقدیر کرد و گفت: در این استان هماهنگی و همکاری بین بخشی بسیار خوبی حاکم است و زمینه توسعه استان وجود دارد اما باید موانع را از پیش پا برداشت.

دکتر هاشمی با بیان اینکه شاخص تخت بیمارستانی در کشور باید به حداقل 2.6 به ازای هر هزار نفر برسد، افزود: وضعیت کنونی کشورهای همسایه ما 2.6 به ازای هر هزار نفر است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار