بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه ورزشی آزادی

گودرزی:ورزشگاه آزادی تا پایان مردادماه آماده می شود/ ورزشگاه آزادی نماد ملی است و واگذاری معنا ندارد+تصویر

محمود گودرزی،وزیر ورزش و جوانان صبح امروز از مراحل نصب صندلی طبقه دوم ورزشگاه آزادی بازدید کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛محمود گودرزی،وزیر ورزش و جوانان صبح امروز از مراحل نصب صندلی طبقه دوم ورزشگاه آزادی بازدید کرد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از ورزشگاه آزادی درباره کاهش ظرفیت این ورزشگاه گفت: زمانی استادیوم آزادی صد هزار نفری بوده است که به خاطر حضور تماشاچیان در راهروها این تعداد ظرفیت وجود داشته است اما براساس استاندارد فاصله صندلی‌ها باید 10 سانتی‌متر از یکدیگر باشد که به همین دلیل ظرفیت کاهش پیدا می‌کند و در واقع 78 هزار و 116 صندلی  به صورت شماره‌گذاری و با مشخصات تماشاگران خواهیم داشت.

وی درباره زمان تحویل ورزشگاه گفت: دوستان قول داده اند 20 مرداد ماه ورزشگاه را تحویل دهند هرچند ساخت صندلی‌ها زمان می‌برد و ممکن است به خاطر ترمیم بتون‌ها زمان بیشتری نیاز باشد به همین دلیل ما هم فرصتی 10 روزه قائل شدیم و در اواخر مرداد یا اوایل شهریور ماه ورزشگاه آماده خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان درباره واگذاری ورزشگاه آزادی به تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: این استادیوم ملی و متعلق به تمام تیم‌های کشور است. واگذاری استادیوم آزادی به سرخابی‌ها معنایی ندارد چراکه متعلق به تمام کشور است.
 دکتر گودرزی درباره واگذاری ورزشگاه یادگار امام به تراکتورسازی نیز گفت: این موضوع ممکن و در حال بررسی است چراکه باشگاه‌ها ممکن است بتوانند ورزشگاه‌ها را بهتر نگهداری کنند.

 وی بار دیگر بهره برداری مسابقه ایی را از این استادیوم مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان ساخت: از آنجا که استادیوم آزادی نماد ملی است برای تمرین نباید از آن استفاده شود چرا که برای مسابقه دچار مشکل می شود و به همین دلیل فدراسیونها باید برای محل تمرین به دنبال ،راهم آوردن شرایط مناسب دیگر باشند.

 وزیر ورزش درباره نقایص استادیوم آزادی گفت: مطالعاتی انجام شده است. برخی موارد از جمله ریزش آب در تمام استادیوم‌ها وجود دارد اما مشکلی که وجود دارد بیست سال است در دست بررسی است که تغییر عمده‌ای نکرده است. البته سال گذشته تیمی کارشناسی از وزارت راه این مشکل را مطالعه و بررسی کرده‌اند که اگر اعتبارات لازم فراهم شود تحکیم بنا انجام خواهد شد.

 وزیر ورزش و جوانان ،واگذاری ورزشگاه آزادی به دو تیم پرسپولیس و استقلال را نیز صحیح ندانست و در پاسخ به سوال خبرنگاران در این خصوص تاکید کرد: این ورزشگاه متعلق به کشور است و واگکذاری معنی ندارد چرا که استادیوم آزادی نماد ملی است و باید برای مسابقات استفاده شود.

وی بار دیگر بهره برداری مسابقه ای را از این استادیوم مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان ساخت: از آنجا که استادیوم آزادی نماد ملی است برای تمرین نباید از آن استفاده شود چرا که برای مسابقه دچار مشکل می شود و به همین دلیل فدراسیونها باید برای محل تمرین به دنبال ،راهم آوردن شرایط مناسب دیگر باشند.

 وزیر ورزش و جوانان همچنین در حاشیه بازدید از روند نصب صندلی گذاریها ی ورزشگاه آزادی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره المپیک نیز تعداد مدالهای ادوار گذشته را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در طی پانزده دوره حضور ایران در المپیک ها 60 مدال نصیب ورزش ایران شده که ظرفیت مدالی چهار را بصورت میانگین نشان می دهد.ضمن آنکه عدد 4 با توجه به تعداد 12 مدال المپیک لندن بدست می آید در غیر اینصورت ظرفیت مدالی ایران حتی کمتر از چهار می شد.

 گودرزی افزود: آنچه مسلم است در زمینه حمایت از کاروانهای ورزشی ایران در زمینه مادی و معنوی صورت گرفته و پاداشها افزایش خوبی داشته و در زمینه استخدام قهرمانان نیز اتفاقات خوبی انجام شد از طرفی کاروانهای اعزامی ایران با حضور رییس جمهور بدرقه شدند و همچنین اردوها و تمرینات آماده سازی خوبی نیز سپری کرده اند .بنابراین امیدواریم در میدان هم شهد درخشش ورزشکارانمان باشیم .

 وزیر ورزش و جوانان درباره احتمال حذف روسیه از بازی‌های المپیک گفت: از این موضوع استقبال نمی‌کنیم چراکه به نظر می‌«سد رنگ و بوی سیاسی داشته باشد. دوپینگ پدیده شومی است که هیچ کس آن را تایید نمی‌کند اما اینکه بخواهیم جامعه بزرگی از ورزشکاران کشور بزرگی که در المپیک همواره در رده‌های بالا حضور داشته‌اند محروم کنیم شاید با انگیزه‌های سیاسی صورت می‌گیرد اما امیدواریم ورزشکارانی که در دوپینگ نقشی نداشته‌اند در المپیک حاضر شوند.


بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه ورزشی آزادی

بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه ورزشی آزادی

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.